V rámci seznamových pohledů si můžete definovat vlastní filtry. Ty lze pak uložit pro další použití a rovnou i nasdílet ostatním uživatelům. Seznamové pohledy a filtrování najdete v sekci Adresář, Obchod a Aktivity.
V tomto článku si ukážeme jak s filtrováním pracovat v seznamovém pohledu Klientů.
Vytvoření filtru
Nad seznamovým pohledem Klientů najdete modré tlačítko Filtrování.
Po kliknutí na toto tlačítko se zobrazí Pokročilý filtr. V něm zvolíte Přidat podmínku a definujete podmínky pro filtrování.
Podmínkou filtrování může být např. "Klienti: bez otevřeného obch. případu". Podmínek můžete samozřejmě nadefinovat v rámci jednoho filtru více.
Jakmile filtr nadefinujete, ihned dostanete výsledek v podobě vyfiltrovaného seznamu Klientů. Pokud si filtr chcete uložit pro další použití, klikněte na tlačítko Uložit. Pokud jej už nepotřebujete, kliknete na tlačítko Vyčistit.
Uložené filtry a jejich sdílení
Pokud jste se rozhodli si filtr uložit, budete vyzváni k jeho pojmenování. Zároveň si pomocí zatržítek můžete zvolit, jestli filtr uložíte včetně aktuálně zobrazených sloupců (a jejich pořadí), a taky jestli umožníte ostatním uživatelům tento filtr používat.
Sdílet filtry mohou pouze role Administrátor a Na plný plyn. Po zaškrtnutí možnosti Umožnit ostatním uživatelům používat tento filtr se filtr zobrazí také všem ostatním uživatelům v roletce Moje filtry. Samotní uživatelé si pak rozhodnou, jestli si nasdílený filtr připnou do roletky nastálo kliknutím na Spravovat filtry » tři tečky » Zobrazovat v mém seznamu.
Veškeré své uložené filtry vždy najdete nad seznamovým pohledem, v roletce Moje filtry.
Filtry si můžete pomocí ikony špendlíku připnout vedle Připnutých filtrů, kterým se budeme věnovat blíže v pokračování článku.
Pro úpravu filtrů klikněte v roletce na Spravovat filtry a přejděte na ikonu tří teček u filtru, který chcete upravit. Filtr můžete i dodatečně sdílet s ostatními vybranými uživateli, nastavit jako výchozí, připnout, upravit jej nebo smazat.
Jednotlivé volby spustí tyto akce:
1. Sdílet z ostatními uživateli » vyberete mezi jednotlivými uživateli ty, kterým se filtr zobrazí rovnou v jejich roletce Moje filtry.
2. Nastavit jako výchozí » seznam Klientů bude vyfiltrován podle tohoto filtru kdykoli jej zobrazíte.
3. Připnout filtr » filtr si můžete připnout vedle Připnutých (rychlých filtrů).
4. Upravit » hotový filtr můžete upravit a opět uložit.
5. Smazat » filtr bude odstraněn z roletky Moje filtry.
Připnuté filtry
Kromě uložených filtrů v roletce Moje filtry si nad seznamový pohled můžete umístit taky tzv. Připnuté filtry. Ty slouží k rychlému filtrování podle konkrétního kritéria. Pokud si např. často filtrujete Klienty podle jednotlivých Vlastníků nebo Kategorie, bude se vám tato funkce určitě hodit. Další filtr si připojíte kliknutím na ikonu tužky.
V dialogovém okně se následně zobrazí všechny aktuálně Připnuté filtry. Uchycením ikony teček a tahem myši můžete libovolně přeskupit pořadí filtrů. Pro přidání filtru zvolte tlačítko Přidat filtr.
Zobrazení a kombinování filtrů
Jakmile v seznamu označíte Uložený filtr, tlačítko se změní na zelené. To znamená, že je aktivní. Pokud je filtr aktivní, níže se zobrazí také přehled zadaných kritérií.
Připnuté filtry, které nejsou součástí roletky Moje filtry, se po označení podbarví modře.
Označení Uložených a Připnutých filtrů můžete také kombinovat. Pokud kliknete na Uložený filtr a zároveň na filtr Připnutý, zkombinují se kritéria obou filtrů. Všechny zadané podmínky vždy najdete hned pod nimi. Podle potřeby můžete také některé odebrat nebo filtry úplně vyčistit.
Stačí najet myší na vybrané kritérium » Odebrat. Popřípadě použít tlačítko Vyčistit filtry.