ABC analýza zobrazuje, jak se jednotliví Klienti podílejí na celkovém obratu vaší firmy. Snadno tak identifikujete, kteří Klienti jsou pro váš byznys klíčoví.
Analýzu najdete v Hlavním menu, v sekci Analýzy.
Analýzu si můžete zobrazit v grafu nebo tabulce.
Každý sloupec v grafu představuje konkrétního Klienta. Zároveň jsou sloupce rozlišeny barvou odpovídající kategorii A, B nebo C. Klienti ve skupině A mají největší podíl na obratu, Klienti ze skupiny C nejmenší. Poměr skupin určujete vy, pomocí Pokročilého filtru (více o filtrování najdete níže v článku).
Když v grafu najedete myší na konkrétní sloupec, zobrazí se podrobnější informace o Klientovi.
V tabulce pak vidíte rozpis všech Klientů a jejich podíl na obratu. Další sloupce s informacemi si můžete přidat kliknutím na ikonu tužky.
V grafu i tabulce najdete Pokročilý filtr. Můžete si jej skrýt a opětovně zobrazit.
V Pokročilém filtru je nejdůležitějším kritériem rozložení podílu na obratu mezi kategorie Klientů A, B a C. To určuje výsledek analýzy. Jednoduše jej můžete upravit.
Dále můžete v Pokročilém filtru provádět následující akce.
Uložený filtr je potřeba pojmenovat.
Všechny uložené filtry pak uvidíte v záhlaví analýzy, kde si je můžete také připnout nebo spravovat.
Stejně jako možnost exportu analýzy. Tu najdete pod třemi tečkami.