Díky e-mailům v Raynetu uvidíte veškerou e-mailovou konverzaci, kterou jste si do CRM přenesli pomocí Pošty nebo poslali přes tzv. E-mailovou asistentku. Přenesené e-maily reflektují realitu, proto není možné příchozí a odchozí e-maily editovat, nelze jim měnit obsah, předmět, korespondenty e-mailu nebo třeba čas, kdy e-mail dorazil nebo byl odeslán. E-maily tak fungují obdobně jako ve vašem e-mailovém klientovi.
Pošta
V Raynetu máte možnost propojit modul Pošta s vaší e-mailovou schránkou. Tato integrace se týká propojení vašeho e-mailového účtu se systémem, nejde tedy o zavedení nového e-mailového klienta. Funkce je dostupná pouze pro účty s cenovým plánem Professional a Enterprise.
E-mailová asistentka
Další možností, jak dostat e-maily do Raynetu je přenosem pomocí tzv. E-mailové asistentky, jejíž adresu přidáte do odesílaného e-mailu nebo si na tuto adresu přepošlete příchozí e-mail. E-mail se tak přenese do Raynetího účtu. Podle e-mailové adresy příjemce se pak zařadí přímo do Historie toho kontaktu, kde je e-mailová adresa evidována (tedy ke Klientovi nebo Kontaktní osobě), v případě nového kontaktu vznikne v CRMku Lead.
Založení e-mailu
Pokud používáte v Raynetu modul Pošta, pak založíte nový e-mail kliknutím na tlačítko + Nový e-mail. Otevře se vám editor pro napsání e-mailu a jeho navázání na kontakt a ostatní typy záznamů (např. Obchodní případ, Nabídku apod.).
V případě zapnutého modulu Pošta můžete e-mail založit i z detailní karty jakéhokoliv záznamu a to kliknutím na tlačítko Zelené plus » Napsat e-mail. V novém e-mailu tak budou předvyplněny informace podle toho, z jakého typu záznamu e-mail zakládáte.
Pokud přenášíte e-maily pomocí E-mailové asistentky, pak e-mail píšete z vašeho e-mailového klienta a vložením adresy e-mailové asistentky do skryté kopie se e-mail do CRMka přenese. Pro automatické přiřazení e-mailu k určitému typu záznamu v CRMku je potřeba vložit kód vybraného záznamu do předmětu e-mailu. Více informací najdete v tomto článku.
Seznamový pohled e-mailů
Přehled všech e-mailů najdete v seznamovém pohledu v sekci Aktivity » E-maily. V seznamovém pohledu je možné filtrovat, zobrazit si vybrané sloupce a měnit jejich pořadí, hromadně editovat e-maily, měnit vlastníka, zamknout a odemknout záznamy a také e-maily exportovat.
Detailní karta aktivity typu e-mail
Na detailní kartě Aktivity typu e-mail najdete veškeré informace o e-mailu, se kterými můžete dál pracovat. Kliknutím na tlačítko Zelené plus je možné vytvořit navazující Aktivitu nebo Obchodní případ. Pod tlačítkem tři tečky se skrývá přehled dalších akcí. V pravé části detailního záznamu pak najdete kontext Čeho se to týká. V hlavní části okna je zobrazen samotný e-mail i s přílohami, Historie navazujících záznamů, Poznámka a Diskuze.
Na detailní kartě Aktivity typu e-mail je uveden také Zdroj, který informuje o tom, jak se e-mail dostal do CRMka. E-mail může být přijatý pomocí:
- Pošty (Inbox & Outbox)
- E-mailové asistentky
- API
- z původní aktivity E-mail v Raynetu (Nepodporovaný e-mail)
Podrobnější přehled jednotlivých funkcí detailní karty e-mailu najdete v tomto článku.