Díky E-mailům v raynetu uvidíte veškerou e-mailovou konverzaci, kterou jste si do raynetu poslali přes funkci E-mailové asistentky. Zároveň si do raynetu můžete plánovat E-maily k odeslání. Ty se vám pak zobrazí v Kalendáři.
E-maily a e-mailová asistentka
Pokud používáte funkci E-mailové asistentky, tedy přeposíláte si do raynetu příchozí i odchozí e-maily, automaticky se Vám evidují do historie Klienta (případně Kontaktní osoby nebo Leadu).
Notifikace o e-mailu importovaném do raynetu pomocí E-mailové asistentky (odeslaného i příchozího) vypadá takto:
Po rozkliknutí notifikace se dostanete na detailní záznam o odeslaném e-mailu. V modrém panelu "čeho se to týká" najdete, ke kterému Klientovi (Leadu, nebo Kontaktní osobě) je e-mail napojen. Bude evidován už jako realizovaný. Vypadá následovně:
Založení e-mailu
1. Nejsnadnější možností založení E-mailu je přímo z Kalendáře. Klikněte na libovolné místo v Kalendáři a vyberte typ aktivity » E-mail.
2. E-mail můžete založit také z přehledu aktivit (stejně jako ostatní typy aktivit). Tedy Hlavní menu » Aktivity » E-maily » Zelené plus.
3. Pokud se E-mail týká konkrétního záznamu, například Klienta, u kterého si chcete naplánovat třeba oznámení nebo pozvánku, je nejvhodnější zakládat E-mail přímo z detailní karty Klienta.
4. E-maily si můžete založit i hromadně a to ze seznamového pohledu Klientů nebo Kontaktních osob. Stačí, když si v seznamu kontaktů vyberete ty, ke kterým chcete E-maily založit. Objeví se tlačítko +Vytvořit. Kliknutím na toto tlačítko se rozbalí roletka, kde je potřeba zvolit možnost Naplánovat Aktivitu. Více informací o hromadném vytvoření Aktivit se dozvíte v tomto článku.
Odeslání e-mailu
Raynet neobsahuje e-mailovou schránku. E-maily tedy neodešlete přímo z raynetu, ale pouze jeho prostřednictvím. Samotný e-mail pak odejde z e-mailového klienta, kterého běžně užíváte (např. Gmail, Thunderbird nebo Outlook).
Po vytvoření e-mailu vepište text do pole Obsah e-mailu. Pak stačí kliknout na tři tečky » Odeslat e-mail. Otevře se vám okno vašeho e-mailového klienta, kde zprávu odešlete tak, jak jste zvyklí.
Důležité: Předpokladem k úspěšnému odeslání e-mailu je, že budete mít ve svém zařízení nastaveného tzv. výchozího e-mailového klienta. Díky tomu se Vám pak otevře prostředí e-mailového klienta, kterého znáte a používáte.
Přehled akcí u e-mailu
Kromě akce Odeslat e-mail, kterou jsme zmínili výše, pod třemi tečkami najdete také možnost Vytvořit opakování, což se bude hodit pro ty e-maily, které máte na seznamu pravidelné odesílky.
Stejně jako u ostatních typů aktivit zde najdete i funkci Připomenutí. Notifikován bude vždy pouze ten uživatel, který si notifikaci nastaví.
O dalších akcích u aktivit se dozvíte v tomto článku.