Pod slovem Lead si představte každého potenciálního zákazníka v prvopočátku jeho zájmu o váš produkt nebo službu. Leady se v raynetu používají, když zájemce prozatím nechcete evidovat v adresáři Klientů. Například potřebujete nejprve rozhodnout, zda se jedná o relevantní obchodní příležitost.
Lead převedete na Klienta nebo Kontaktní osobu jakmile je jasné, že se z Leadu stane obchodní příležitost. Zároveň můžete při převodu založit i Obchodní případ a Projekt. Jak na to, si ukážeme v tomto článku. Na všechny typy převedených záznamů se zároveň převedou i Štítky z původního Leadu.
Převádění leadu
Klient a Kontaktní osoba
Pokud u Leadu znáte název společnosti i konkrétního člověka, můžete si vytvořit nového Klienta a k němu rovnou Kontaktní osobu. V případě, že nevíte o žádné Kontaktní osobě, založte si pouze nového Klienta. Stejně tak, můžete lead převést jen na Kontaktní osobu bez vazby na jakéhokoli Klienta, nebo kontakt rovnou na Klienta napojit (ať už existujícího nebo nového).
-
Obchodního případ: Ke Klientovi (případně Kontaktní osobě) si můžete současně vytvořit i Obchodní případ (nebo Lead napojit na již zaevidovaný Obchodní případ).
-
Vytvoření úkolu: Podobně můžete založit i Úkol. Například, když se Klientovi musíte zítra ozvat. Žádná obchodní příležitost vám neuplave.
- Vytvoření projektu: Možnost vytvořit současně Projekt se zpřístupní pouze v případě, že máte v Nastavení evidence aktivované Projekty a zároveň zaškrtnuté políčko “Vytvořit současně nový Obchodní případ”. Tuto možnost zvolte, pokud vytváříte Obchodní případ, Který je prvním ze série podobných Obchodních případů, které chcete mít všechny na jednom místě - v jednom Projektu.
TIP: Při převádění Leadů na Klienty je možné využít funkci přenosu Volitelných polí. Aby se tato pole přenesla je potřeba, aby byla naprosto identická jak u Leadů, tak u Klientů. Při vytváření těchto volitelných polí je tedy nutné zvolit stejný typ pole (např. Datum, Roletka, Velké textové pole a pod.) a také těmto polím dát stejný název.