Váš Shoptet můžete jednosměrně propojit s raynetem. Díky správnému nastavení se budou automaticky přenášet vyřízené Objednávky ze Shoptetu do raynetu, kde se založí jako Obchodní případy.
Vzniklý Obchodní případ se napojí ke Klientovi, kterého synchronizace najde v adresáři CRM. Pokud žádného nedohledá, při vytvoření Obchodního případu rovnou založí i nového Klienta. To stejné platí také pro Produkty, které jsou součástí Objednávky.
Pro ukázku se můžete podívat na následující video. Bližší informace najdete v pokračování článku.
Zapnutí synchronizace
Jste-li administrátor, klikněte na tlačítko Nastavení.
V levém menu zvolte Rozšíření a vyberte Shoptet.
Zapnutí propojení potvrďte tlačítkem Přidat.
Důležité: Pro správné fungování integrace je potřeba si pro každý Shoptet účet, který chcete propojit s raynetem, zapnout na straně Shoptetu "doplněk RAYNET". Ten je placený, více info najdete ZDE.
V Shoptetu zapněte doplněk RAYNET CRM. Pro vyplnění všech údajů, které jsou zapotřebí k dokončení synchronizace, je třeba znát Shoptet ID a aktivační klíč.
Aktivační klíč dorazí do e-mailu, který máte uveden v Shoptetu jako kontaktní.
Na straně raynetu (Nastavení » Rozšíření » Shoptet) vyplňte Klientské číslo z Shoptetu a Aktivační klíč. Zvolte si také Vlastníka, Stav a Zdroj Obchodních případů. Synchronizaci dokončíte tlačítkem Uložit.
Tip: V rámci této integrace můžete s raynetem propojit i více Shoptet účtů a také nastavit, aby se přenášely Objednávky ve všech stavech. Aktivaci je potřeba vyřešit přes naši podporu. V případě potřeby nás tedy kontaktujte.
Jak synchronizace funguje
Jakmile je Objednávka v Shoptetu překlopena do finálního systémového stavu (tedy do stavu Vyřízená), automaticky vznikne v raynetu Obchodní případ. Na detailní kartě Obchodního případu se v panelu Přílohy vygeneruje odkaz na Shoptet.
Tip: Samotný přenos Objednávek probíhá dávkově, může se tedy stát, že vznikne prodleva. Chcete-li přenos urychlit, můžete si přímo v Shoptetu aktivovat doplněk, díky kterému bude Objednávka ve stavu "Vyřízená" do raynetu poslána ihned a bez prodlevy.
Aktivaci doplňku provedete v administraci Shoptetu. Stačí kliknout v profilu na Propojení » Správce doplňků » RAYNET » Rozšíření práv.
Pak už jen zvolíte Schválit rozšíření.
Do raynetu se přenesou nové Objednávky, které vzniknou po zapnutí synchronizace a také starší Objednávky, ve kterých dojde k nějaké změně (např. upravili jste cenu, adresu, ...).
- Obchodní případ bude mít nastaven Stav a Zdroj podle výchozího nastavení, které jste vybrali při zapnutí synchronizace.
- Vlastník Obchodního případu se bude řídit vlastníkem Klienta, na kterého je Obchodní případ navázán (pokud vzniká nový Klient, vlastníkem Klienta i Obchodního případu bude ten, koho jste nastavili při zapnutí synchronizace).
- Měna Obchodního případu se nastaví podle měny Objednávky.
- Do Poznámky Obchodního případu se vloží poznámka pro prodejce.
- Do Přílohy Obchodního případu se vloží přímý odkaz na objednávku v Shoptetu.
Při přenosu Objednávky do raynetu se kontrolují údaje o Klientovi.
- Při přenosu se systém pokusí podle IČ nebo názvu dohledat existujícího Klienta a napojit na něj vzniklý Obchodní případ. Pokud se Klient nenajde, nově se založí. S každou další objednávkou se údaje o Klientovi neaktualizují, pouze se k němu vytvoří nový Obchodní případ.
- Pokud v Objednávce v Shoptetu není vyplněn název firmy, tak se v raynetu vytvoří Klient jako fyzická osoba.
- Klientovi se podle objednávky nastaví: IČ, DIČ, sídlo (fakturační adresa), kontaktní adresa (doručovací), rating, vztah, stav, e-mail, telefon.
Do Obchodního případu se podle Objednávky dotáhnou Produkty.
- Podle kódu produktu v Objednávce se systém pokusí dohledat Produkt v raynetu. Když jej najde, vloží jej do Obchodního případu. V opačném případě vytvoří nový Produkt.
- Do detailu nového Produktu se přenáší: název produktu, kód, standardní cena, náklad, jednotka, sazba DPH, poznámka (podrobný popis na straně Shoptetu), přímý odkaz na produkt v Shoptetu do přílohy produktu.
- V případě, že je Objednávka v cizí měně, Produkty se nepropojí.