UOL je česká webová aplikace s vlastním online účetním systémem. Tato firma je zastoupena ve 29 městech po celé České a Slovenské republice, kde zajišťuje svoz účetních dokladů. Doklady je možné poslat také klasicky poštou, e-mailem, případně nahrát rovnou do on-line aplikace. Za cenu 1500 Kč měsíčně získáte kompletní vedení účetnictví a řadu dalších služeb.
Co umí integrace s aplikací UOL?
Integrace zajišťuje přenos Obchodních případů z raynetu do aplikace UOL, ve které vznikají vydané faktury ve stavu Koncept.
Zapnutí integrace v UOL
Nejprve je potřeba se přihlásit do svého on-line systému UOL. Zde klikněte na své jméno v pravém horním rohu a vyberte Profil.
V levém menu v Nastavení zvolte Technické » API tokeny. Zkopírujte si token a e-mailovou adresu uživatele pro pozdější vložení těchto údajů do raynetu.
Je potřeba znát také název databáze, který najdete v URL adrese.
Zapnutí integrace v raynetu
V raynetu klikněte na své jméno » Nastavení. Pro zapnutí integrace je potřeba být administrátorem.
Vyberte Rozšíření » UOL ÚČETNICTVÍ.
Klikněte na tlačítko Aktivovat.
Vyplňte údaje, které máte zkopírovány z on-line aplikace UOL a klikněte na tlačítko Uložit.
Pokud je vše vyplněno správně, zobrazí se nabídka pro párování Kategorií Produktů v CRM s Produkty v UOL. UOL Produkt představuje účetní položku, která se váže na vnitřní chování UOL účetnictví (sazba DPH, přenesená daňová povinnost, povolení změny DPH atd.). Vše potvrdíte tlačítkem Uložit. Tím je integrace zapnutá.
Export Obchodního případu
V detailu Obchodního případu pod tlačítkem tři tečky » Export » Systémové exporty nyní najdete možnost Export do účetnictví UOL.
V aplikaci UOL si zobrazíte všechny vydané faktury v sekci Obchod kliknutím na tlačítko Prodej » Faktury.
Faktura je ve stavu Koncept.
Z raynetu se do faktury přenáší tyto údaje:
- kód Obchodního případu
- měna
- poznámka
- položky
Klient, který je v CRM navázán na Obchodní případ se v aplikaci UOL založí jako nový v sekci Kontakty. Přenáší se tyto údaje:
- název klienta
- IČ
- DIČ
- IČ DPH (u SK Klientů)
- poznámka
- plátce DPH
- splatnost
- právnická osoba
- sídla klienta
- kontaktní adresa
Důležité: Pro správné fungování integrace musí Obchodní případ obsahovat alespoň jednu položku a všechny položky musí mít cenu větší než 0 Kč. Je potřeba, aby všechny Kategorie Produktu, které jsou obsaženy v Obchodním případě měly nastaveno párování. Pokud je Klient nastaven jako Plátce DPH, musí mít na kartě Klienta na záložce Další údaje vyplněno DIČ.