Vaše Shoptet řešení můžete jednosměrně propojit s RAYNET CRM software. Není to nic složitého - jen pár kliků. :) Díky správnému nastavení budou automaticky vznikat z objednávek ze Shoptetu obchodní případy v RAYNETu.
Vytvářený obchodní případ se napojí ke Klientovi, kterého synchronizace najde v adresáři CRM, nebo založí nového. To stejné platí také pro Produkty, které jsou součástí objednávky.
Synchronizaci může zapnout jako vždy administrátor.
Více informací najdete ve videu a dále v článku.
Zapnutí synchronizace
Klikněte na tlačítko Nastavení.
Z levého menu zvolte Rozšíření a vyberte shoptet.
Zapnutí propojení potvrďte tlačítkem Přidat.
V Shoptetu zapněte doplněk RAYNET CRM. Pro vyplnění všech údajů, které jsou zapotřebí k dokončení synchronizace, je třeba znát Shoptet ID a aktivační klíč.
Aktivační klíč dorazí do e-mailu, který máte uveden v Shoptetu jako kontaktní.
V RAYNETu vyplňte všechny požadované údaje a synchronizaci dokončete tlačítkem Uložit.
Co se děje při synchronizaci?
Jakmile je objednávka v Shoptetu překlopena do finálního systémového stavu (tedy do stavu Vyřízená), automaticky vznikne v RAYNETu Obchodní případ. Tento systémový stav slouží pro kompletně vyřízené objednávky. Viz obrázek. Pozor, přenos objednávek probíhá dávkově, může se tedy stát, že vznikne prodleva.
Do RAYNETu se přenesou nové objednávky, které vzniknou po zapnutí synchronizace a také starší objednávky, ve kterých dojde k nějaké změně (např. upravili jste cenu, adresu, ...).
- Obchodní případ bude mít nastaven Stav a Zdroj podle výchozího nastavení, které jste vybrali při zapnutí synchronizace.
- Vlastník Obchodního případu se bude řídit vlastníkem Klienta, na kterého je Obchodní případ navázán (pokud vzniká nový Klient, vlastníkem Klienta i Obchodního případu bude ten, koho jste nastavili při zapnutí synchronizace).
- Měna Obchodního případu se nastaví podle měny objednávky.
- Do Poznámky Obchodního případu se vloží poznámka pro prodejce.
- Do Přílohy Obchodního případu se vloží přímý odkaz na objednávku v Shoptetu.
Při přenosu objednávky do RAYNETu se kontrolují údaje o Klientovi.
- Při přenosu se systém pokusí podle IČ nebo názvu dohledat existujícího Klienta a napojit na něj vzniklý Obchodní případ. Pokud se Klient nenajde, nově se založí. S každou další objednávkou se údaje o Klientovi neaktualizují, pouze se k němu vytvoří nový Obchodní případ.
- Pokud v objednávce na Shoptetu není vyplněn název firmy, tak se v CRM vytvoří Klient fyzická osoba.
- Klientovi se podle objednávky nastaví:
- IČ
- DIČ
- sídlo (fakturační adresa)
- kontaktní adresa (doručovací adresa)
- rating = B
- vztah = Odběratel
- stav = Aktuální
- telefon
Do Obchodního případu se podle objednávky dotáhnou Produkty.
- Podle Kódu produktu v objednávce se systém pokusí dohledat Produkt v RAYNETu. Když jej najde, vloží jej do Obchodního případu. V opačném případě vytvoří nový produkt.
- Do detailu nového produktu se přenáší:
- název produktu
- kód
- standardní cena
- náklad
- jednotka
- sazba DPH
- poznámka (podrobný popis na straně Shoptetu)
- v příloze Produktu bude přímý odkaz na produkt v Shoptetu
- V případě, že je objednávka v cizí měně, produkty se nepropojí.