Synchronizace s e-shopovou platformou Shoptet

Vaše Shoptet řešení můžete jednosměrně propojit s RAYNET CRM software. Není to nic složitého - jen pár kliků. :) Díky správnému nastavení budou automaticky vznikat z objednávek ze Shoptetu obchodní případy v RAYNETu.

Vytvářený obchodní případ se napojí ke Klientovi, kterého synchronizace najde v adresáři CRM, nebo založí nového. To stejné platí také pro Produkty, které jsou součástí objednávky.

Synchronizaci může zapnout jako vždy administrátor.

Více informací najdete ve videu a dále v článku.

Zapnutí synchronizace

Klikněte na tlačítko Nastavení.

Toolbar_nastaveni.png

 

Z levého menu zvolte Rozšíření a vyberte shoptet.

Shoptet01_800px.png

 

Zapnutí propojení potvrďte tlačítkem Přidat.

Shoptet02.png

 

V Shoptetu zapněte doplněk RAYNET CRM. Pro vyplnění všech údajů, které jsou zapotřebí k dokončení synchronizace, je třeba znát Shoptet ID a aktivační klíč.

Shoptet04.png

 

Aktivační klíč dorazí do e-mailu, který máte uveden v Shoptetu jako kontaktní.

Shoptet05.png

 

V RAYNETu vyplňte všechny požadované údaje a synchronizaci dokončete tlačítkem Uložit.

Shoptet06.png

 

Co se děje při synchronizaci?

Jakmile je objednávka v Shoptetu překlopena do finálního stavu (např. Vyřízená), automaticky vznikne v RAYNETu Obchodní případ.

Do RAYNETu se přenesou nové objednávky, které vzniknou po zapnutí synchronizace a také starší objednávky, ve kterých dojde k nějaké změně (např. upravili jste cenu, adresu, ...).

  • Obchodní případ bude mít nastaven Stav Zdroj podle výchozího nastavení, které jste vybrali při zapnutí synchronizace.
  • Vlastník Obchodního případu se bude řídit vlastníkem Klienta, na kterého je Obchodní případ navázán (pokud vzniká nový Klient, vlastníkem Klienta i Obchodního případu bude ten, koho jste nastavili při zapnutí synchronizace).
  • Měna Obchodního případu se nastaví podle měny objednávky.
  • Do Poznámky Obchodního případu se vloží poznámka pro prodejce.
  • Do Přílohy Obchodního případu se vloží přímý odkaz na objednávku v Shoptetu.

    Shoptet08.png

 

Při přenosu objednávky do RAYNETu se kontrolují údaje o Klientovi.

  • Při přenosu se systém pokusí podle  nebo názvu dohledat existujícího Klienta a napojit na něj vzniklý Obchodní případ. Pokud se Klient nenajde, nově se založí. S každou další objednávkou se údaje o Klientovi neaktualizují, pouze se k němu vytvoří nový Obchodní případ.
  • Pokud v objednávce na Shoptetu není vyplněn název firmy, tak se v CRM vytvoří Klient fyzická osoba.
  • Klientovi se podle objednávky nastaví:

    • DIČ
    • sídlo (fakturační adresa)
    • kontaktní adresa (doručovací adresa) 
    • rating = B
    • vztah = Odběratel
    • stav = Aktuální
    • e-mail
    • telefon

 

Do Obchodního případu se podle objednávky dotáhnou Produkty.

  • Podle Kódu produktu v objednávce se systém pokusí dohledat Produkt v RAYNETu. Když jej najde, vloží jej do Obchodního případu. V opačném případě vytvoří nový produkt.
  • Do detailu nového produktu se přenáší:

    • název produktu
    • kód
    • standardní cena
    • náklad
    • jednotka
    • sazba DPH
    • poznámka (podrobný popis na straně Shoptetu)
    • v příloze Produktu bude přímý odkaz na produkt v Shoptetu
  • V případě, že je objednávka v cizí měně, produkty se nepropojí.
Používá technologie Zendesk