Shoptet je e-shopová platforma, která zajišťuje všechno co potřebujete pro úspěšné fungování vašeho e-shopu. Jako jednička na českém a slovenském trhu nabízí Shoptet provozování e-shopu v moderním designu, bezpečný hosting, sledování růstu návštěvnosti, výběr platebních metod, napojení na dopravní společnosti, automatizace a mnoho dalšího. Použití tohoto systému si můžete zkusit na 30 dní úplně zdarma.
Propojení se Shoptetem je placené. Nicméně, prvních 5 dní ho můžete testovat zdarma.
Co umí integrace se Shoptetem
Integrace zajišťuje jednosměrný přenos vyřízených Objednávek ze Shoptetu do raynetu. Pro možnou aktivaci propojení není vyžadován žádný speciální tarif v Shoptetu, stačí tedy základní tarif Basic. V CRMku se po přenesení Objednávky založí nový Obchodní případ, který se rovnou napojí ke Klientovi, pokud ho synchronizace najde v adresáři CRM. V případě, že žádného Klienta nedohledá, nově ho založí. Stejně tak se dotáhnou Produkty do Obchodního případu, případně se vytvoří nové.
Zapnutí synchronizace v Shoptetu
V Shoptetu zapnete doplněk raynet v sekci Propojení » Shoptet doplňky. Pro vyplnění všech údajů, které jsou zapotřebí pro zapnutí synchronizace v raynetu, je třeba znát Shoptet ID a aktivační klíč. Shoptet ID najdete v hlavičce vašeho účtu v Shoptetu.
Aktivační klíč dorazí na e-mailovou adresu, kterou máte uvedenou v Shoptetu jako kontaktní.
Zapnutí synchronizace v raynetu
Integraci v raynetu zapne administrátor kliknutím na své jméno » Nastavení.
V levém menu je potřeba zvolit Rozšíření a na dlaždici Shoptet » Aktivovat.
Zde vyplňte ID z Shoptetu a Aktivační klíč. Zvolte v jakých Stavech a pro které Zákaznické skupiny se mají Objednávky do raynetu přenášet. Dále určete Vlastníka, Stav a Zdroj Obchodních případů. Synchronizaci dokončíte tlačítkem Uložit.
Důležité: Pro správné fungování integrace je potřeba si pro každý Shoptet účet, který chcete propojit s raynetem, zapnout na straně Shoptetu placený "doplněk raynet". Více informací najdete v tomto článku.
Jak synchronizace funguje
Jakmile je Objednávka v Shoptetu překlopena do Stavu, který máte zaškrtnutý v Nastavení v raynetu se automaticky vytvoří Obchodní případ. Na detailní kartě Obchodního případu se v panelu Přílohy vygeneruje odkaz na Objednávku v Shoptetu.
Tip: V rámci této integrace lze nastavit, aby se Vám přenášely Objednávky hned po jejich vytvoření. Také je možné propojit raynet s více účty Shoptetu. Aktivaci je potřeba vyřešit s naší podporou. V případě potřeby nás kontaktujte.
Do raynetu se přenesou nové Objednávky, které vzniknou po zapnutí synchronizace a také starší Objednávky ve zvoleném stavu, u kterých dojde k nějaké změně (např. úpravou adresy, ceny apod.).
- Obchodní případ bude mít nastaven Stav a Zdroj podle výchozího nastavení, které jste vybrali při zapnutí synchronizace.
- Vlastník Obchodního případu se bude řídit vlastníkem Klienta, na kterého je Obchodní případ navázán. Pokud vzniká nový Klient, vlastníkem Klienta i Obchodního případu bude uživatel nastavený při zapnutí synchronizace.
- Měna Obchodního případu se nastaví podle měny Objednávky.
- Do Poznámky Obchodního případu se vloží poznámka pro prodejce.
Při přenosu Objednávky do raynetu se kontrolují také údaje o Klientovi.
- Systém se pokusí dohledat existujícího Klienta podle IČ nebo názvu a napojit na něj vzniklý Obchodní případ. Pokud Klient není nalezen, nově se založí. S další objednávkou se údaje o Klientovi neaktualizují, pouze se k němu vytvoří nový Obchodní případ.
- Pokud v Objednávce v Shoptetu není vyplněn název firmy, tak se v raynetu vytvoří Klient jako fyzická osoba.
- Klientovi se podle objednávky nastaví: IČ, DIČ, Sídlo (fakturační adresa), Kontaktní adresa (doručovací), Rating, Vztah, Stav, E-mail a Telefon.
- Ze Shoptetu se ke Klientovi přenese i Kontaktní osoba, a to v případě, že je v Shoptetu vyplněno Jméno a Příjmení této osoby a název Klienta je vyplněn v poli Název společnosti. Do detailu Kontaktní osoby se přenáší: Jméno, Vlastník, Klient a Štítek, pokud je osoba nově vytvořená.
Do Obchodního případu se podle kódu produktu dotáhnou také Produkty. V případě, že Produkt není v CRMku nalezen, vytvoří se nový Produkt.
- Do detailu nového Produktu se přenáší: Název produktu, Kód, Standardní cena, Náklad, Jednotka, Sazba DPH, Poznámka (podrobný popis na straně Shoptetu), Štítek a přímý Odkaz v příloze Produktu na produkt v Shoptetu.
- V případě, že je Objednávka v cizí měně, Produkty se nepropojí.
Tip: Samotný přenos Objednávek probíhá dávkově. U dříve propojených CRM účtů se může stát, že vzniká prodleva. Chcete-li přenos urychlit, můžete si přímo v Shoptetu aktivovat doplněk, díky kterému bude Objednávka ve stavu "Vyřízená" do raynetu poslána ihned a bez prodlevy. Pokud si propojujete CRM se Shoptetem až nyní, doplněk je již aktivní a k prodlevám by nemělo docházet.
Aktivaci doplňku provedete v administraci Shoptetu. Stačí kliknout v profilu na Propojení » Správce doplňků » RAYNET » Rozšíření práv.
Pak už jen zvolíte Schválit rozšíření.