Shoptet je e-shopová platforma, která zajišťuje všechno co potřebujete pro úspěšné fungování vašeho e-shopu. Jako jednička na českém a slovenském trhu nabízí Shoptet provozování e-shopu v moderním designu, bezpečný hosting, sledování růstu návštěvnosti, výběr platebních metod, napojení na dopravní společnosti, automatizace a mnoho dalšího. Testovat tento systém můžete celých 30 dní úplně zdarma.
Co umí integrace se Shoptetem
Integrace zajišťuje jednosměrný přenos vyřízených Objednávek ze Shoptetu do raynetu. Pro možnou aktivaci propojení není vyžadován žádný speciální tarif v Shopetu, stačí tedy základní tarif Basic. V CRMku se po přenesení Objednávky založí nový Obchodní případ, který se rovnou napojí ke Klientovi, pokud ho synchronizace najde v adresáři CRM. V případě, že žádného Klienta nedohledá, nově ho založí. Stejně tak se dotáhnou Produkty do Obchodního případu, případně se vytvoří nové.
Zapnutí synchronizace v Shoptetu
V Shoptetu zapnete doplněk raynet v sekci Propojení » Shoptet doplňky. Pro vyplnění všech údajů, které jsou zapotřebí pro zapnutí synchronizace v raynetu, je třeba znát Shoptet ID a aktivační klíč. Shoptet ID najdete v hlavičce vašeho účtu v Shoptetu.
Aktivační klíč dorazí na e-mailovou adresu, kterou máte uvedenou v Shoptetu jako kontaktní.
Zapnutí synchronizace v raynetu
Integraci v raynetu zapne administrátor kliknutím na své jméno » Nastavení.
V levém menu je potřeba zvolit Rozšíření a na dlaždici Shoptet » Aktivovat.
Zde vyplňte ID z Shoptetu a Aktivační klíč. Zvolte si také Vlastníka, Stav a Zdroj Obchodních případů. Synchronizaci dokončíte tlačítkem Uložit.
Důležité: Pro správné fungování integrace je potřeba si pro každý Shoptet účet, který chcete propojit s raynetem, zapnout na straně Shoptetu placený "doplněk raynet". Více informací najdete v tomto článku.
Jak synchronizace funguje
Jakmile je Objednávka v Shoptetu překlopena do finálního systémového stavu Vyřízená, v raynetu se automaticky vytvoří Obchodní případ. Na detailní kartě Obchodního případu se v panelu Přílohy vygeneruje odkaz na Objednávku v Shoptetu.
Tip: V rámci této integrace lze nastavit, aby se Vám přenášely Objednávky hned po jejich vytvoření. Také je možné propojit raynet s více účty Shoptetu. Aktivaci je potřeba vyřešit s naší podporou. V případě potřeby nás kontaktujte.
Do raynetu se přenesou nové Objednávky, které vzniknou po zapnutí synchronizace a také starší vyřízené Objednávky, u kterých dojde k nějaké změně (např. úpravou adresy, ceny apod.).
- Obchodní případ bude mít nastaven Stav a Zdroj podle výchozího nastavení, které jste vybrali při zapnutí synchronizace.
- Vlastník Obchodního případu se bude řídit vlastníkem Klienta, na kterého je Obchodní případ navázán. Pokud vzniká nový Klient, vlastníkem Klienta i Obchodního případu bude uživatel nastavený při zapnutí synchronizace.
- Měna Obchodního případu se nastaví podle měny Objednávky.
- Do Poznámky Obchodního případu se vloží poznámka pro prodejce.
Při přenosu Objednávky do raynetu se kontrolují také údaje o Klientovi.
- Systém se pokusí dohledat existujícího Klienta podle IČ nebo názvu a napojit na něj vzniklý Obchodní případ. Pokud Klient není nalezen, nově se založí. S další objednávkou se údaje o Klientovi neaktualizují, pouze se k němu vytvoří nový Obchodní případ.
- Pokud v Objednávce v Shoptetu není vyplněn název firmy, tak se v raynetu vytvoří Klient jako fyzická osoba.
- Klientovi se podle objednávky nastaví: IČ, DIČ, Sídlo (fakturační adresa), Kontaktní adresa (doručovací), Rating, Vztah, Stav, E-mail a Telefon.
- Ze Shoptetu se ke Klientovi přenese i Kontaktní osoba, a to v případě, že je v Shoptetu vyplněno Jméno a Příjmení této osoby a název Klienta je vyplněn v poli Název společnosti. Do detailu Kontaktní osoby se přenáší: Jméno, Vlastník, Klient a Štítek, pokud je osoba nově vytvořená.
Do Obchodního případu se podle kódu produktu dotáhnou také Produkty. V případě, že Produkt není v CRMku nalezen, vytvoří se nový Produkt.
- Do detailu nového Produktu se přenáší: Název produktu, Kód, Standardní cena, Náklad, Jednotka, Sazba DPH, Poznámka (podrobný popis na straně Shoptetu), Štítek a přímý Odkaz v příloze Produktu na produkt v Shoptetu.
- V případě, že je Objednávka v cizí měně, Produkty se nepropojí.
Tip: Samotný přenos Objednávek probíhá dávkově, může se tedy stát, že vznikne prodleva. Chcete-li přenos urychlit, můžete si přímo v Shoptetu aktivovat doplněk, díky kterému bude Objednávka ve stavu "Vyřízená" do raynetu poslána ihned a bez prodlevy.
Aktivaci doplňku provedete v administraci Shoptetu. Stačí kliknout v profilu na Propojení » Správce doplňků » RAYNET » Rozšíření práv.
Pak už jen zvolíte Schválit rozšíření.