Pokud chcete Klienta z raynetu odstranit, máte dvě možnosti. Můžete ho Smazat nebo Zneplatnit. Smazání je trvalé. Naopak zneplatnění zajistí, že se Klient nebude zobrazovat v seznamových pohledech, ale v raynetu bude stále uchován a můžete ho kdykoli obnovit.
Smazání
Tuto funkci najdete na detailní kartě Klienta po kliknutí na tři tečky » Smazat.
Klienta se vám podaří smazat v případě, že má prázdnou Historii. To znamená, že u něj nejsou evidovány žádné aktivity (Úkoly, Schůzky...) nebo jiné, např. obchodní záznamy (Obchodní případy, Nabídky, ...).
V opačném případě se objeví hláška, že záznam nelze smazat a bude potřeba nejprve odstranit záznamy, které se na Klienta odkazují.
Pokud tedy v Historii zůstal např. Obchodní případ, prokliknutím z historie Klienta se dostanete na detailní kartu Obchodního případu. Zde přejdete na tlačítko tři tečky » Smazat.
Další možností, jak Obchodní případ odstranit z historie Klienta, je přepojit jej na jiného Klienta. Na detailní kartě Obchodního případu prokliknete tři tečky » Nastavení » Změna klienta.
Zneplatnění
Pokud Klienta zneplatníte, nadále se nebude zobrazovat v seznamových pohledech. Zneplatněný Klient v raynetu však zůstane a kdykoliv můžete jeho platnost obnovit, na rozdíl od smazání.
Zneplatnit můžete i Klienty, kteří mají v Historii napojení na další aktivity či jiné záznamy. Oproti smazání je to tedy mnohem rychlejší a jednodušší. Samotné zneplatnění provedete na detailní kartě Klienta, kliknutím na tři tečky » Zneplatnit.
Zneplatnění je možné provést i hromadně. Jakmile se dostanete na seznam Klientů, je potřeba si zobrazit sloupec Platnost. Pokud jej v přehledu nevidíte, klikněte na symbol plus na konci modré lišty a přidejte si jej.
Poté provedete hromadnou změnu platnosti:
1. Kliknete na tlačítko Hromadná změna (sloupec Platnost se podbarví zeleně).
2. Označíte tahem myši ty Klienty, které chcete zneplatnit.
3. V dialogovém okně vyberete Zneplatnit a Uložíte změny.
4. Na závěr potvrďte celou akci kliknutím na tlačítko Hromadná změna.
Pokud si zneplatněné Klienty chcete zobrazit, stačí pak v seznamovém pohledu Klientů kliknout na Zobrazit i neplatné (podbarví se šedě).