Pokud chcete Klienta z raynetu odstranit, máte dvě možnosti. Můžete ho Smazat nebo Zneplatnit. Smazání je trvalé. Naopak zneplatnění zajistí, že se Klient nebude zobrazovat v seznamových pohledech, ale v raynetu bude stále uchován a můžete ho kdykoli obnovit.
Smazání
Tuto funkci najdete na detailní kartě Klienta po kliknutí na tři tečky » Smazat.
Klienta se vám podaří smazat v případě, že má prázdnou Historii. To znamená, že u něj nejsou evidovány žádné aktivity (Úkoly, Schůzky...) nebo jiné, např. obchodní záznamy (Obchodní případy, Nabídky, ...).
V opačném případě se objeví hláška, že záznam nelze smazat a bude potřeba nejprve odstranit záznamy, které se na Klienta odkazují.
Pokud tedy v Historii zůstal např. Obchodní případ, prokliknutím z historie Klienta se dostanete na detailní kartu Obchodního případu. Zde přejdete na tlačítko tři tečky » Smazat.
Další možností, jak Obchodní případ odstranit z historie Klienta, je přepojit jej na jiného Klienta. Na detailní kartě Obchodního případu prokliknete tři tečky » Nastavení » Změna klienta.
Zneplatnění
Pokud Klienta zneplatníte, nadále se nebude zobrazovat v seznamových pohledech. Zneplatněný Klient v raynetu však zůstane a kdykoliv můžete jeho platnost obnovit, na rozdíl od smazání.
Zneplatnit můžete i Klienty, kteří mají v Historii napojení na další aktivity či jiné záznamy. Oproti smazání je to tedy mnohem rychlejší a jednodušší. Samotné zneplatnění provedete na detailní kartě Klienta, kliknutím na tři tečky » Zneplatnit.
Zneplatnění je možné provést i hromadně. Jakmile se dostanete na seznam Klientů, je potřeba si zatrhnout Klienty, které chcete zneplatnit. Provedete to pomocí zatržítka v seznamovém pohledu. Po zatrhnutí vybraných Klientů se nad seznamem objeví zelená tlačítka. Tady klikněte na tlačítko Zneplatnit » Provést zneplatnění. Pomocí zatržítka můžete zneplatnit i Kontaktní osoby, které jsou na Klienty navázány.
Pro zobrazení zneplatněných Klientů v seznamovém pohledu je nutné si nejprve připnout filtr Platnost. Klikněte na tlačítko s ikonou tužky » Přidat další filtr » Platnost. Poté klikněte na toto tlačítko a zvolte zda chcete zobrazit jen neplatné Klienty nebo všechny Klienty včetně zneplatněných. Neplatné záznamy se liší od ostatních tím, že jsou šedě podbarvené.
Obnovení platnosti
Pro obnovení platnosti stačí vybrané Klienty v seznamu označit a přejít na tlačítko Obnovit platnost.
Druhou možností je otevřít si Klienta ze seznamu zneplatněných Klientů a poté na jeho detailu kliknout na tlačítko tři tečky » Obnovit platnost.