Odeslat Nabídku, ozvat se Klientovi nebo třeba analyzovat poptávky. Abyste si v práci udrželi přehled, můžete pro každou podobnou činnost v raynetu vytvořit Úkol.
Úkol má vždy jednoho Zadavatele a jednoho Řešitele. Můžete jej naplánovat sami sobě nebo svému kolegovi. Dalším specifikem je Deadline, díky kterému si jednoduše pohlídáte splnění Úkolu.
Založení úkolu
1. Nejrychleji Úkol založíte přímo z Kalendáře. Klikněte na libovolné místo v Kalendáři a vyberte typ aktivity » Úkol.
Kromě Názvu je potřeba navíc vyplnit čeho se Úkol týká, tedy doplnit kontext.
Zakládání Úkolu z Kalendáře má jednu velkou výhodu, rovnou můžete naplánovat follow-upy. Stačí na Úkol kliknout pravým tlačítkem myši » Vytvořit navazující aktivitu.
2. Pokud se Úkol týká konkrétního záznamu, například Klienta, je vhodné zakládat jej přímo z detailní karty Klienta.
3. Samozřejmě můžete Úkol založit také z přehledu aktivit. Tedy Hlavní menu » Aktivity » Úkoly » Zelené plus.
4. Úkoly si můžete založit i hromadně a to ze seznamového pohledu Klientů nebo Kontaktních osob. Stačí, když si v seznamu kontaktů vyberete ty, ke kterým chcete Úkoly založit. Objeví se tlačítko +Vytvořit. Kliknutím na toto tlačítko se rozbalí roletka, kde je potřeba zvolit možnost Naplánovat Aktivitu. Více informací o hromadném vytvoření Aktivit se dozvíte v tomto článku.
Úkoly pro více uživatelů
Jak jsme zmínili na začátku, Úkol má vždy jednoho Řešitele. Pokud chcete jeden Úkol zadat více uživatelům, můžete jej duplikovat, a to přes tři tečky » Duplikovat. Pak už jen změníte Řešitele v duplikovaném Úkolu.
V případě, že potřebujete Úkol zadat skupině uživatelů, je vhodnější využít jiný typ aktivity, do které můžete přidat více participantů. V tomto případě doporučujeme použít např. Událost.
Deadline a notifikace
Veškeré notifikace nastavujete přes naše jméno » Nastavení » Notifikace.
Řešitel je automaticky notifikován o tom, že mu byl přidělen Úkol.
Zadavatel je notifikován ve chvíli, kdy zadáte Deadline. Dostane notifikaci v okamžiku, kdy vyprší čas pro realizování Úkolu.
V nastavení notifikací o Deadlinu si pak navíc můžete vybrat, jestli bude Autor (Zadavatel) upozorněn i v případě, že Deadline vypršel a Úkol je už splněn, případně, jestli bude notifikován o Deadlinu i Řešitel.
Připomenutí úkolu
Kromě notifikace o Deadlinu si můžete zadat také Připomenutí úkolu. Provedete to přímo v detailním zobrazení Úkolu přes tři tečky » Nastavit připomenutí.
To se váže k naplánování aktivity v Kalendáři (nikoliv k Deadlinu). Notifikován bude v tomto případě vždy ten, kdo si připomenutí nastaví (může to být Zadavatel i Řešitel).