Typy obchodu slouží v raynetu pro evidenci více obchodních činností (např. Prodej a Servis). Pomocí nich si rozdělíte Obchodní případy podle druhu činnosti a pro každý z těchto typů obchodu si nadefinujete i vlastní stavy Obchodních případů. Stavy zobrazují fáze, v jakém se Obchodní případ právě nachází.
V tomto článku se dozvíte jak:
- aktivovat Typy obchodu,
- pracovat s typy obchodu na Obchodní nástěnce,
- nastavit výchozí Typ obchodu,
- a odebrat a zneplatnit Typy obchodu.
Aktivace typů obchodu
Modul si aktivujte kliknutím na své jméno » Nastavení.
Poté zvolte Nastavení evidence » Obchodní případ.
Tady je potřeba zapnout rozšíření Typy obchodu.
Nejprve je nutné si pojmenovat skupinu stavů, které už v raynetu používáte (např. Prodej) a aktivovat. Kliknutím na Upravit nastavení se dostanete do nastavení typů i stavů Obchodních případů.
Nyní si můžete vytvořit další typ obchodu, klikněte na tlačítko Přidat a typ pojmenujte (např. Servis).
V okně pro vytvoření nového typu obchodu si nadefinujte rovnou i stavy Obchodního případu.
Otevřené stavy ukazují, ve které fázi se Obchodní případ nachází před tím, než se uzavře (tedy všechny kromě stavu Výhra, Prohra a Zrušeno). Přehled otevřených Obchodních případů najdete např. na Obchodní nástěnce, ke které se dostaneme níže. V nastavení každého typu obchodu si můžete přidat libovolný počet otevřených stavů.
Uzavřené stavy jsou nastaveny jako výchozí, takže je není možné měnit ani přidávat. Pokud uzavíráte Obchodní případ, vyberete si jeden ze stavů Výhra, Prohra nebo Zrušeno.
U každého stavu si pak můžete zvolit, jaká bude pravděpodobně úspěšnost Obchodního případu v dané fázi a vybrat barvu, kterou bude mít tento stav v raynetu.
Při návratu do CRMka budete vyzváni ke znovunačtení aplikace.
Typy obchodu a Obchodní nástěnka
Na Obchodní nástěnce si pak můžete filtrovat Obchodní případy právě podle typu obchodu.
Jednoduše si zvolíte, který typ obchodu chcete vidět. Tahem myši snadno přetáhnete Obchodní případ do jiného stavu.
Výchozí typ obchodu
Ve svém profilu si můžete nastavit i výchozí Typ Obchodu. Ten zajistí, že po otevření Obchodní nástěnky se Vám zobrazí Obchodní případy spadající pod vybraný typ obchodu. Stačí kliknout na Vaše jméno » Můj profil » Pokročilá nastavení » Typ obchodu » zvolit typ obchodu a Uložit. I v tomto případě budete vyzvání k novému načtení aplikace.
Pokud zakládáte Obchodní případy z API dokumentace, můžete si kliknutím na rozšířené nastavení zvolit výchozí typ obchodu i tady.
Odebrání a zneplatnění typů obchodu
V případě, že některý Typ obchodu už nepoužíváte, můžete jej odebrat nebo zneplatnit.
Odebrání je definitivní a je nutné nejprve všechny Obchodní případy, zařazeny do tohoto Typu obchodu, převést do jiného. Doporučujeme použít Hromadnou změnu Obchodních případů a zde změnit Stav Obchodního případu na Stav, který spadá do jiného Typu obchodu. Poté stačí Typ obchodu smazat křížkem.
Zneplatněním Typu obchodu docílíte toho, že se Vám nebude tento typ v raynetu nadále nabízet. Obchodní případy v tomto stavu zůstanou i nadále uloženy pod tímto Typem obchodu. V Nastavení je možné kdykoliv zase obnovit platnost.
Po rozkliknutí některého Typu obchodu (přes ikonu tužky) můžete stejným způsobem upravit i Stavy u Obchodního případu. Stav je možné Upravit, Zneplatnit i Smazat. Pro smazání je potřeba opět převést stávající Obchodní případy v tomto stavu na jiný.
Pro kompletní deaktivaci modulu Typy obchodu je nutné převést všechny Obchodní případy do jednoho Typu obchodu, který chcete ponechat (např. Prodej). Ostatní typy obchodu je potřeba smazat. Pak je možné modul deaktivovat.