Synchronizace s fakturačním systémem iDoklad

Z RAYNETu můžete odesílat informace o obchodních případech do fakturačního systému iDoklad, ve kterém budou vznikat faktury. A díky tomu ušetříte čas s přepisováním záznamů z jednoho systému do druhého :)

Jak to vlastně funguje?

  • Synchronizovat můžete každý Obchodní případ, pokud chcete synchronizovat pouze obchodní případy, které jsou ve stavu Výhra, použijte filtr Stav > Výhra.
  • Vyexportováním obchodních případů Vám RAYNET zahlásí, že import proběhl úspěšně. V iDokladu vznikne faktura.
  • Během importu se kontroluje shoda u Firmy primárně na základě IČ Klienta a sekundárně probíhá kontrola přes Název Klienta.
  • Při odesílání se kontroluje, zda již tento obchodní případ byl do iDokladu odeslán - každý obchodní případ tedy může být v iDokladu pouze jednou.

Zapnutí synchronizace může udělat pouze Administrátor.

Export může dělat každý uživatel, který má oprávnění Exportovat záznamy.

Synchronizace je podporována pouze pro Tarif Oblíbený a Prémiový a taky v rámci třicetidenní zkušební verze iDokladu.

Zapnutí synchronizace

V pravém horním rohu klikněte na Nastavení.

Toolbar_nastaveni.png

 

Z levého menu vyberte Rozšíření > Účetnictví > iDoklad.

Nov__dla_dice_v_Nastaven_.png

 

Klikněte na tlačítko Přidat a zadejte vygenerované údaje z iDokladu.

idoklad.png

Od této chvíle přibude do detailu Obchodního případu možnost exportu do ekonomického systému iDoklad.

 

Kde najdu párovací údaje v iDokladu?

Ze všeho nejdříve je třeba si zaregistrovat u iDokladu účet.

Hledejte přes ozubené kolečko vpravo > Uživatel > Nastavení uživatele > Nastavení API.

01_-_Nastaven__u_ivatele.png

Klikněte na Generovat.

02_-_Nastaven__API.png

A zkopírujte obě vygenerované pole do CRM.

P_rovac__k_dy.png

 

Přenos Obchodního případu do iDokladu

Způsoby, jak exportovat obchodní případy z RAYNETu do iDokladu, jsou hned dva.

  • Buď hromadně. Data můžete vyexportovat hromadně z celého seznamu přes tlačítko Exportovat - Export do aplikace iDoklad.

02_-_LV_OP_export.png

  • Nebo pouze jediný Obchodní případ. V detailu Obchodního případu, který chcete přenést do systému iDokladu, klikněte na tlačítko Akce - Export a zvolte Vytvořit fakturu v iDokladu.

OP_a_nov__polo_ka_v_exportu.png

Po kliknutí se zobrazí potvrzovací hláška a potom finální status, že byla faktura v iDokladu vytvořená.

okně exportu se nastavují Štítky, které pak obchodní případy obdrží - podle nich si uživatel může udělat přehled, co již v iDokladu má exportované:

  • Štítků jde možné přidat více.
  • Nemusí se použít ani jeden Štítek.

03_-_okno_exportu.png

Po přenosu se zobrazí Export byl dokončen:

  • Počet úspěšně přenesených Obchodních případů >> obdrží Štítek pro úspěšně přenesené záznamy.
  • Obchodní případy, které se již někdy v minulosti přenesly (každý OP může být v iDokladu jen 1x) >> obdrží Štítek pro nepřenesené záznamy.
  • OP bez Produktů >> obdrží Štítek pro nepřenesené záznamy.

05_-_v_sledek_exportu.png

  • Pokud je jeden z Obchodních případů zamčený nebo jej uživatel nesmí měnit, tak se celý export přeruší.

06_-_p_eru_en__exportu.png

 

Jak vypadá přenesená Faktura v iDokladu?

V iDokladu vznikne nová Faktura.

Informace o Firmě se založí do Adresáře, přenáší se ty údaje, které umožňuje iDoklad, tj. základní údaje z Klientů (CRM) do záložky Firma (iDoklad).

Zalo_en__Klienta_do_Adres__e.png

Pokud jde o slovenského Klienta, pak se navíc přenáší IČ DPH.

Informace o Klientovi se vždy přenáší pouze jednou, při opakovaném přenosu obchodního případu se informace o Firmě v iDokladu neaktualizují, jen se k Firmě přidá další Faktura.

Kontrola na duplicity Klientů/Firem se provádí primárně oproti IČ, sekundárně oproti přesnému názvu.

 

A ještě podrobněji - jak vypadá Faktura v iDokladu?

  • Hodnoty do Faktur se přenášejí z Nastavení iDokladu (např. číselné řady, zaokrouhlování, počet desetinných míst,...).
  • Např. oproti Obchodním případům mohou vznikat drobné haléřové rozdíly (iDoklad totiž umožňuje pouze hromadnou slevu). 

(Faktury z iDokladu je možné stáhnout do MoneyS3, MoneyS4 a MoneyS5, Pohoda a Altus Vario přes funkci pro import faktur a adres.)



Používá technologie Zendesk