KROS ONIX je komplexní ERP (Enterprise Resource Planning) systém vyvinutý společností KROS pro efektivní řízení podnikových procesů včetně účetnictví, fakturace, skladového hospodářství a dalších klíčových oblastí podnikání. Systém umožňuje firmám efektivněji řídit jejich procesy. Ocení jej zejména obchodní firmy, které se věnují zakázkovému a velkoobchodnímu prodeji.
Co umí integrace s ERP systémem KROS ONIX?
Integrace je obousměrná a je dostupná pouze CRM účtům, které mají v Nastavení slovenskou lokalizaci. V základním nastavení se přenáší Produkty a Ceníky z ONIXu do Raynetu a zároveň je možné provést exporty Obchodních případů do ONIXu, kde se ukládají jako Došlé objednávky. Velkou vychytávkou této integrace je také možnost přenést si z ONIXu tzv. Zákaznické ceníky, tedy Ceníky vytvořené pro konkrétního odběratele.
Celou integraci je možné ještě rozšířit o přenesení Došlých objednávek z Onixu zpátky do Raynetu. To využijete například pokud přijímáte objednávky do Onixu z jiných systémů a chcete je následně vidět i v Raynetu. V tomto případě dojde k automatické synchronizaci, díky které se do CRMka přenesou Ceníky, Produkty, Klienti a Obchodní případy. Můžete tedy ihned vytvářet nové Obchodní případy a přidávat do nich Produkty, které do té doby byly pouze v ONIXu.
Díky mobilní aplikaci Raynetu a této integraci můžete pracovat s ONIXem i v terénu. Tato aplikace umožňuje obchodníkům:
- Přístup k aktuálním datům z ONIX přímo v terénu
- Vytváření a správu Obchodních případů na místě u zákazníka
- Okamžitý přehled o dostupnosti Produktů na skladě
- Práci s Ceníky specifickými pro daného zákazníka
- Rychlou reakci na požadavky zákazníků díky přístupu ke kompletním informacím
- Efektivnější plánování a realizaci obchodních aktivit
Zapnutí integrace
Rozšíření může aktivovat pouze administrátor. Pro zapnutí integrace klikněte v raynetu na své jméno » Nastavení.
Pokračujte na Rozšíření » KROS ONIX. Klikněte na Aktivovat.
Zadejte údaje nutné pro aktivaci propojení se systémem ONIX. Potřebné údaje vám pomůže získat váš implementátor ONIXu. Je potřeba kontaktovat podporu ONIXu.
Poté nastavte Synchronizaci obchodu mezi raynetem a ONIXem. Vyplnění těchto polí je povinné.
Integrace umožňuje napojení jednoho Skladu. Díky propojení na Sklad v ONIXu pak v Raynetu uvidíte aktuální počet položek ve skladu, se kterými můžete počítat při jejich přidávání do Obchodního případu. Zároveň se resynchronizují také samotné Produkty a Ceníky. Položky se v Raynetu přepočítávají automaticky podle skladu ve chvíli, kdy dojde ke změně. Pro prvotní synchronizaci dat, tedy přenesení Ceníků a Produktů, můžete využít funkci Aktualizace dat. Najdete ji v Nastavení » Rozšíření » KROS ONIX » Upravit Nastavení » Aktualizace dat » Aktualizovat nyní. Toto je možné využít např. při prvním zapojení integrace nebo ve chvíli, kdy dojde v ONIXu k hromadnému přecenění nebo importu nových informací apod.
Důležité: Kódy produktů v Raynet CRM by měly odpovídat kódům v ONIXu pro správné párování.
Nastavíte zde také Kategorii produktu a Kategorii ceníku. Při přenosu z ONIXu se pak v Raynetu objeví tato kategorie právě na Produktu nebo Ceníku.
V případě, že se rozhodnete přenášet z ONIXu do Raynetu i Došlé objednávky, stačí tuto možnost zatrhnout v Nastavení. Následně je potřeba vyplnit, co se má s nově vznikajícími Klienty a Obchodními případy dít a celé Nastavení pak Uložit.
Používání integrace
Jakmile je integrace zapnutá, do Raynetu se synchronizují tato data z ONIXu:
- Produkty a Ceníky
- Zákaznické ceníky vázané na konkrétní Klienty
- Stav skladu, který se zobrazuje u Produktů v automaticky vytvořeném Vlastním poli
Produkty a Ceníky přenesené z ONIXu jsou zamknuté, aby nedocházelo k rozdílnému zadávání dat. Pracuje se s nimi pouze na straně ONIXu a všechny změny se automaticky přenášejí zpět do CRMka.
Produkty přenesené z ONIXu mají v seznamovém pohledu symbol zámku.
Obrázky produktů z ONIXu se do Raynetu nepřenáší.
Zákaznické ceníky
Přenášejí se také tzv. Zákaznické ceníky, které jsou vázány na konkrétního partnera (Klienta). Při přidávání Produktů z Ceníku do Obchodního případu u vybraného Klienta se zobrazí jako první Zákaznický ceník (pokud existuje), následován klasickými Ceníky. Zákaznický ceník platí vždy pouze pro jednoho klienta a tuto vazbu je nutné nastavit v ONIXu. ONIX umožňuje vytvořit si Ceník produktový nastavováním cen u jednotlivých produktů nebo Ceník skupinový, pokud ceny nastavíte celým skupinám Produktů.
Stav skladu
Na detailní kartě Produktu se objeví nové Vlastní pole s názvem vybraného skladu. Toto pole zobrazuje aktuální stav skladových položek. Pokud přenášíte Obchodní případ s Produkty z Raynetu do ONIXu a v ONIXu tyto Produkty neevidujete, pak se tady založí jako nové Produkty a naopak. Produkty se identifikují na základě kódu.
Důležité: Integrace podporuje práci s jedním skladem.
Počty položek na skladě je možné sledovat i v seznamovém pohledu Produktů. Nejprve je potřeba si přidat mezi sloupce Vlastní pole s názvem skladu.
Export obchodních případů do ONIXu
Export Obchodních případů z Raynetu do ONIXu lze provést z detailu záznamu. Exportované Obchodní případy se v ONIXu založí jako Došlé objednávky.
Na detailní kartě je potřeba kliknout na tlačítko tři tečky » Export » Export do ONIXu.
V momentě exportu se Obchodní případ zamkne a není možné v něm provádět změny. Pokud ho potřebete znovu exportovat, pak je potřeba jej nejprve odemknout. V ONIXu už je tento Obchodní případ v procesu a není tedy žádoucí ho měnit. V případě, že máte zapnutý i přenos Došlých objednávek, je možné tuto objednávku upravit v ONIXu a změna se automaticky propíše i do Raynetu.
Do ONIXu se přenáší z Obchodního případu tyto atributy:
- Popis
- Název
- Platnost od
- Kurz
- Měna
- Kód
- Položky: Popis, Počet, Název, Jednotková cena, Sleva, DPH
Z Klienta jsou to pak tyto atributy:
- Název
- IČ
- DIČ
- IČ DPH
- Primární adresa: Ulice, PSČ, Město, Stát
- Kontaktní adresa: Ulice, PSČ, Město, Stát
- Fyzická osoba
- Jméno
- Příjmení
- Tel1
- Plátce DPH