CRM kalendář a Google kalendář

CRM kalendář si můžete snadno propojit (synchronizovat) s Google kalendářem. Synchronizace je obousměrná, což znamená:

  • že aktivity budete moci měnit nejen v RAYNETu, ale také z prostředí Google kalendáře.
  • že můžete v Google kalendáři aktivity vytvářet a dokonce je přiřazovat k vybraným kontaktům nebo třeba obchodním případům.

 

Pokud vás zajímá, jak synchronizaci nastavit a jak vlastně funguje, mrkněte na krátký videonávod. Jestli dáváte přednost obrázkové nápovědě, pokračujte níže.

Nastavení synchronizace

Klikněte na své jméno v pravém horním rohu.

 

V pravém menu vyberte Google kalendář.

 

 

Pro zapnutí synchronizace klikněte na tlačítko Synchronizovat

 

Pokud používáte více Google účtů, vyberte si jeden, se kterým RAYNET propojíte. Pokud jste v prohlížeči aktuálně přihlášeni k některému Google účtu, synchronizace proběhne právě s ním.

Potvrďte žádost o synchronizaci tlačítkem Povolit.

 

 

Jupííí, synchronizace proběhla úspěšně :)

 

V Google kalendáři přibude nová položka kalendáře RAYNET CRM. Aktivity, které už teď máte evidovány ve svém rejnetím kalendáři, se začnou přenášet do Google kalendáře. 

Pokud budete provádět synchronizaci poprvé, může trvat delší dobu, než se všechny aktivity přenesou z RAYNETu do Google kalendáře (záleží na množství aktivit, které se budou synchronizovat). 

Aktualizaci Google kalendáře provedete stisknutím kombinace kláves CTRL + R.

Po zapnutí synchronizace se do Google kalendáře začnou přenášet aktivity, které už máte ve svém raynetím kalendáři. Nepřenesou se ale úplně všechny. Platí toto:

  • celkově se přenáší 1.000 aktivit
  • přenášet se začnou aktivity naplánované od pondělí daného týdne, od kdy je synchronizace zapnutá, do max 6 měsíců do budoucna

 

Přenesení už založených aktivit z Google kalendáře

Co s aktivitami, které už v Google kalendáři jsou vytvořené? Přenesou se automaticky i do RAYNETu?

Aktivity se z Google kalendáře přenesou do RAYNETu tehdy, když jsou vloženy právě v RAYNET CRM kalendáři. Aktivity, které chcete přenést, zkopírujte do RAYNET CRM kalendáře. Doporučujeme přenášet jenom ty důležité aktivity, ať převodem nestrávíte celý den :) Uděláte to přímo v detailu aktivity přes tlačítko Další akce > Kopírovat do: RAYNET CRM.

Zakládání aktivit v Google kalendáři

Pokud chcete založit aktivitu a napojit ji třeba na vybranou osobu, kterou už máte v CRM založenou, napište kdekoli do názvu aktivity mezi pomlčky e-mail nebo telefonní číslo dané osoby, např. -karel.novak@raynet.cz-. Pokud vazbu na kontaktní osobu nebo klienta nenapíšete, vytvoří se soukromá aktivita.

Aktivitu můžete napojit také na záznam Obchodního případu. Do názvu aktivity napište mezi pomlčky kód obchodního případu, např. -OP-14-015-.

Každá aktivita, kterou v Google kalendáři založíte, se v CRM vytvoří jako Událost.

V případě, že chcete založit jiný typ aktivity, než je Událost, napište typ aktivity opět mezi pomlčky:

  • Úkol: -ukol-
  • Schůzka: -schuzka-
  • Email: -email-
  • Telefonát: -telefonat-
  • Dopis: -dopis-

Příklad: Chcete založit schůzku pojmenovanou jako Pracovní oběd a účastníkem schůzky bude Karel Novák. Do názvu aktivity proto napište: Pracovní oběd -schuzka- -karel.novak@raynet.cz-.

 

Při zakládání aktivity z Google kalendáře, vyberte vždy RAYNET CRM kalendář. Do tohoto kalendáře se aktivita založí a zobrazí se i v RAYNETu.

Používá technologie Zendesk