V raynetu můžete vytvářet také Nabídky a Objednávky. Každý z těchto záznamů musí být vždy navázán na Obchodní případ. Provázání zajistí, že si Nabídka nebo Objednávka převezme z Obchodního případu veškeré informace, což vám usnadní práci při zadávání i přidávání Produktů.
Nabídky a Objednávky najdete v sekci Obchod » Nabídky (Objednávky).
Důležité: Samotná Objednávka v raynetu slouží k evidenci Objednávky od Klienta (nikoliv dodavatelské Objednávky, kdy jste odběratelem vy nebo vaše firma).
Založení nabídky a objednávky
V menu Obchod zvolte Obchodní případy.
V seznamu si vyberte Obchodní případ, na který chcete Nabídku nebo Objednávku napojit. Prokliknutím kódu Obchodního případu se dostanete rovnou na detailní kartu Obchodního případu.
V detailu Obchodního případu klikněte na tlačítko zelené plus » Nabídka (Objednávka).
Veškeré informace v Obchodním případu se automaticky přenesou do Nabídky (Objednávky).
Pomocí zatržítka můžete Nabídku synchronizovat s Obchodním případem, díky čemuž si tyto záznamy mezi sebou přenášejí data. Pokud tedy např. u Nabídky, která je synchronizovaná s Obchodním případem, přidáte Produkty.
Pro vytvoření Nabídky nezapomeňte Uložit.
Přidání produktů do nabídky a objednávky
V případě, že vytváříte Nabídku nebo Objednávku z Obchodního případu, u kterého nemáte navedeny žádné Produkty, snadno je doplníte tlačítkem Přidat produkty.
Pokud máte Produkty již přidány v Obchodním případu, vytvořením Nabídky nebo Objednávky se do ní automaticky propíšou. Přidávání produktů se detailněji věnujeme v tomto článku.
Odeslání nabídky a objednávky
Nabídky a Objednávky můžete svým Klientům odesílat rovnou z raynetu a to hned v několika jazycích. Klient je obdrží e-mailem ve formátu PDF.
Podrobnější informace o funkci Odeslat nabídku (objednávku) e-mailem najdete v tomto článku.
Export nabídky a objednávky
Vytvořenou Nabídku nebo Objednávku vyexportujete pomocí tlačítka tři tečky » Export.
Zvolit si můžete Systémový export (do PDF, XLSX) nebo export Vlastní šablony.
Vypnutí modulů nabídky a objednávky
V nastavení je možnost Nabídky a Objednávky vypnout. Pokud se administrátor rozhodne Nabídky nebo Objednávky odebrat, tak se tyto záznamy skryjí napříč celým raynetem. Výjimkou jsou aktivní API klíče a webhooky z důvodu zachování funkčnosti běžících integrací.
Vypnutí modulů může administrátor provést v Nastavení » Nastavení evidence » Nabídka / Objednávka » Deaktivovat Nabídky / Deaktivovat Objednávky.
Ukážeme si to na příkladu Nabídky.