Napříč raynetem najdete hned řadu číselníků, kterým můžete vytvořit vlastní položky a evidovat tak vlastní údaje, které vám pomůžou při „zaškatulkování“ vašeho zákazníka.
Jedná se o tyto volné číselníky:
- Na detailu Klienta:
- záložka Základní údaje: Kategorie, Zdroj kontaktu, Obor, Obchodní teritorium;
- záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Právní forma, Obrat, Počet Zaměstnanců, Platební podmínky.
- Na detailu Kontaktní osoby:
- Základní údaje: Kategorie, Typ (u telefonu);
- Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Rodinný stav, Jazyk.
- Na detailu Leadu:
- Zdroj, Kategorie, Obchodní teritorium, Typ (u telefonu).
- Na detailu Obchodního případu:
- záložka Základní údaje: Stav, Zdroj, Kategorie;
- záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3.
- Na detailu Nabídky/Objednávky:
- Stav, Kategorie.
- Na detailu Projektu:
- Stav, Kategorie.
- Na detailu Produktu:
- Produktová řada, Kategorie, Sazba DPH.
- Na detailu Ceníku:
- Měna, Kategorie.
- Na detailu Aktivity:
- Kategorie.
- Na detailu složky a souboru:
- Kategorie.
Před zahájením práce v raynetu (a před nahráním kontaktů) je dobré si položky do číselníků připravit podle svých potřeb. Je to z toho důvodu, že vhodné třídění udržuje databázi v dobré kondici a bez nepořádku v datech. Velmi to oceníte také při využívání nejrůznějších filtrů.
Promyslete si, jaké parametry chcete u jednotlivých typů záznamů sledovat, např. kategorie Obchodního případu bude vyjadřovat jiné hodnoty než kategorie Klienta.
Jak na to?
Otevřete detail záznamu, např. Klient. U vybraného číselníku zvolte Editovat položky. Pokud máte tuto možnost skrytou, znamená to, že k editaci číselníků nemáte oprávnění.
Kliknutím na tlačítko Přidat další položku se zobrazí okno pro napsání názvu.
Změnu nezapomeňte potvrdit.
Vytvořené položky se řadí podle toho, kdy byly založeny. Jejich pořadí můžete ručně měnit.
V seznamu Klientů můžete pomocí filtru Kategorie vyhledávat Klienty podle jednotlivých položek.
Další informace týkající se číselníků a přidávání, editování položek najdete v nápovědě Stavy Obchodního případu.
Pokud chcete číselníky upravovat hromadně, přejděte do nápovědy Správa číselníků. Hromadnou úpravu číselníků může provádět pouze Administrátor.