Přidání nebo odebrání uživatele může v raynetu provést pouze administrátor. Přidat můžete až 100 uživatelů a to jak ve zkušební, tak i v placené verzi. Pokud je potřeba počet navýšit, obraťte se na naši podporu.
U placené verze se nově přidaný uživatelský účet započte do následující fakturace (bude dopočítána poměrná částka z předplaceného období).
Manipulace s uživateli se liší podle toho, zda-li jste ve zkušební verzi nebo v placené verzi raynetu:
Přidání a odebrání uživatele ve zkušební verzi
Pro přidání uživatele klikněte na vaše jméno (v pravém horním rohu obrazovky) » Nastavení.
Vyberte Uživatelské účty a klikněte na tlačítko Přidat uživatele.
Vyplňte formulář pro založení nového uživatele a klikněte na tlačítko Přidat uživatele. Pokud chcete přidat uživatele, kterého jste v minulosti odstranili, zvolte možnost Vybrat kolegu, kterého už v raynetu evidujete.
Každému uživateli je potřeba definovat také roli (na výběr máte Administrátora, Na plný plyn, S omezením, Ke čtení). Více informací k uživatelským rolím najdete v tomto článku. Nově přidaný uživatel obdrží následně z raynetu zprávu s odkazem na ověření přihlašovacího e-mailu. Proč je důležité e-mailovou adresu ověřit, se dozvíte zde.
K odebrání uživatelů ve zkušební verzi raynetu se dostanete stejnou cestou, tedy kliknutím na vaše Jméno » Nastavení » Uživatelské účty. Uživatele odeberete křížkem, který se zobrazuje na jeho kartě.
Důležité: U vlastní karty ikonu křížku nenajdete. Administrátora totiž může odebrat pouze druhý administrátor. V případě, že potřebujete odebraného uživatele nahradit novým, rozhodně nedoporučujeme přepisovat data existujícího uživatele, ale původního uživatele odebrat a nového vytvořit.
Odstraněním uživatele nepřijdete o žádná data. Záznamy, které byly uživatelem založeny nebo jejichž je vlastníkem, v raynetu zůstanou. Vlastnictví záznamů můžete podle potřeby předat jinému uživateli pomocí Hromadné změny vlastníka.
Přidání a odebrání uživatele v placené verzi
V placené verzi raynetu se přidávání a odebírání uživatelů liší. Přidáváte si totiž uživatelské účty a do nich pak dosazujete konkrétní uživatele.
Pro přidání uživatelské licence opět přejděte do Nastavení » Uživatelské účty » klikněte na Přidat další uživatelské účty.
V následujícím dialogovém okně určíte a potvrdíte počet přidávaných uživatelských účtů.
Zároveň se zde dozvíte cenu přidaného účtu v následující faktuře. Cena účtu se totiž dopočítá poměrově, podle toho, kdy nový účet do raynetu přidáte. Pokud to bude např. v polovině předplaceného období, dopočítáme pouze 15 dní. Další měsíce už bude účet účtován za plnohodnotnou cenu.
Nyní máte přidaný uživatelský účet a můžete jej obsadit konkrétním uživatelem. Stačí kliknout na tlačítko Přiřadit uživatele.
Po vyplnění údajů nového uživatele se zobrazí uživatelský účet obsazený uživatelem.
Mazání uživatelského účtu probíhá ve dvou krocích. Nejdříve odeberete uživatele z uživatelského účtu kliknutím na křížek na jeho kartě.
Následně zvolíte ze dvou nabízených variant:
- Odebrat uživatele včetně účtu,
- Odebrat uživatele a účet použít pro jiného uživatele.
Poté kliknete na tlačítko Pokračovat.
Při označení druhé volby » Pokračovat vyskočí dialogové okno s informací o výsledném počtu volných a obsazených účtů. Odebrání nakonec Potvrďte.
Důležité: Volné účty zůstávají zpoplatněny, proto pokud je neuvažujete obsadit jiným uživatelem, doporučujeme vybrat první variantu anebo volný účet odstranit hned poté.
V případě, že si přejete volný účet obsadit jiným uživatelem, klikněte na tlačítko Přiřadit uživatele. Smazání neobsazeného účtu provedete kliknutím na Odstranit účet.
Odstraněný volný uživatelský účet můžete bezplatně obnovit do konce aktuálního předplatného.
Zobrazení všech uživatelů s jejich údaji
Ve správě uživatelských účtů máte možnost přepnout si klasické dlaždicové zobrazení na seznamový pohled uživatelů. Díky tomuto zobrazení uvidíte všechny uživatele CRM účtu přehledně v seznamu, ve kterém si navíc můžete navolit, jaké sloupce si přejete vidět.
V seznamu uživatelů můžete navíc i filtrovat. Díky tomu si zobrazíte jen ty uživatele, kteří Vás v danou chvíli zajímají, např. s rolí na plný plyn a pozicí manažera.
Seznamový pohled uživatelů si také snadno vyexportujete. Stačí kliknout na tlačítko tři tečky » Export. Na výběr máte z exportů všech sloupců nebo viditelných sloupců.
Obnovení dříve existujícího uživatele
Pokud chcete do raynetu přidat uživatele, kterého už jste v CRMku dříve evidovali, tak to můžete udělat v Nastavení » Uživatelské účty » klikněte na Přidat další uživatelské účty. Poté klikněte na Přidat uživatele a zvolte možnost Vybrat kolegu, kterého již v raynetu evidujete. Zobrazí se Vám seznam uživatelů, které jste z raynetu v minulosti odebrali.