Každý záznam v CRM můžete kategorizovat a dále třídit pomocí hodnot v číselnících.
V CRM se nachází množství volných (editovatelných) číselníků, kterým můžete přidávat a přiřazovat vlastní nové položky.
Jedná se o tyto číselníky:
- Na detailu Klienta:
- záložka Základní údaje: Kategorie, Zdroj kontaktu, Obor, Obchodní teritorium;
- záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Právní forma, Obrat, Počet Zaměstnanců, Platební podmínky.
- Na detailu Kontaktní Osoby:
- Základní údaje: Kategorie, Typ (u telefonu);
- Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Rodinný stav, Jazyk.
- Na detailu Leadu:
- Zdroj, Kategorie, Obchodní teritorium, Typ (u telefonu).
- Na detailu Obchodního případu:
- záložka Základní údaje: Stav, Zdroj, Kategorie;
- záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3.
- Na detailu Nabídky/Objednávky:
- Stav, Kategorie.
- Na detailu Projektu:
- Stav, Kategorie.
- Na detailu Produktu:
- Produktová řada, Kategorie, Sazba DPH.
- Na detailu Ceníku:
- Měna, Kategorie.
- Na detailu Aktivity:
- Kategorie.
- Na detailu složky a souboru:
- Kategorie.
Před zahájením práce v CRM (a před nahráním kontaktů) je dobré si položky do číselníků připravit podle svých potřeb. Je to z toho důvodu, že vhodné třídění udržuje databázi v dobré kondici a bez nepořádku v datech. Velmi to oceníte také při využívání nejrůznějších Filtrů.
Promyslete si, jaké parametry chcete u jednotlivých typů záznamů sledovat, např. kategorie Obchodního případu bude vyjadřovat jiné hodnoty než kategorie Klienta.
Jak na to?
Otevřete detail záznamu, např. Klient. U vybraného číselníku zvolte Editovat položky. Pokud máte tuto možnost skrytou, znamená to, že k editaci číselníků nemáte oprávnění.
Napište název nové položky a potvrďte tlačítkem Přidat.
Vytvořené položky se řadí podle toho, kdy byly založeny. Jejich pořadí můžete ručně měnit a to pomocí teček v levém sloupci. Ukazatel myši se změní na šipky a můžete položku přesunout na jiné místo. Po editaci názvu můžete také změnit barvu.
V seznamu Klientů můžete pomocí filtru Kategorie vyhledávat Klienty podle jednotlivých položek.
Další informace týkající se číselníků a přidávání, editování položek najdete v nápovědě Stavy Obchodního případu.
Pokud chcete číselníky upravovat hromadně, přejděte do nápovědy Správa číselníků. Hromadnou úpravu číselníků může provádět pouze Aministrátor.