Vytváření položek do číselníků (kategorizace záznamů)

Každý záznam v CRM můžete kategorizovat a dále třídit pomocí hodnot v číselnících.
V CRM se nachází množství volných (editovatelných) číselníků, kterým můžete přidávat a přiřazovat vlastní nové položky.

Jedná se o tyto číselníky:

  •  Na detailu Klienta:
    • záložka Základní údaje: Kategorie, Zdroj kontaktu, Obor, Obchodní teritorium;
    • záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Právní forma, Obrat, Počet Zaměstnanců, Platební podmínky.

Dal____daje.png 

  • Na detailu Kontaktní Osoby:
    •  Základní údaje: Kategorie, Typ (u telefonu);
    •  Další údaje: Klasifikace 1,2,3, Rodinný stav, Jazyk.
  • Na detailu Leadu:
    • Zdroj, Kategorie, Obchodní teritorium, Typ (u telefonu).
  • Na detailu Obchodního případu:
    • záložka Základní údaje: Stav, Zdroj, Kategorie;
    • záložka Další údaje: Klasifikace 1,2,3.
  • Na detailu Nabídky/Objednávky:
    • Stav, Kategorie.
  • Na detailu Projektu:
    • Stav, Kategorie.
  • Na detailu Produktu:
    • Produktová řada, Kategorie, Sazba DPH.
  • Na detailu Ceníku:
    • Měna, Kategorie.
  • Na detailu Aktivity:
    • Kategorie.
  • Na detailu složky a souboru:
    • Kategorie.

Před zahájením práce v CRM (a před nahráním kontaktů) je dobré si položky do číselníků připravit podle svých potřeb. Je to z toho důvodu, že vhodné třídění udržuje databázi v dobré kondici a bez nepořádku v datech. Velmi to oceníte také při využívání nejrůznějších Filtrů.

Promyslete si, jaké parametry chcete u jednotlivých typů záznamů sledovat, např. kategorie Obchodního případu bude vyjadřovat jiné hodnoty než kategorie Klienta. 

Jak na to?

Otevřete detail záznamu, např. Klient. U vybraného číselníku zvolte Editovat položky. Pokud máte tuto možnost skrytou, znamená to, že k editaci číselníků nemáte oprávnění.  

 Napište název nové položky a potvrďte tlačítkem Přidat.

 editace2.png

Vytvořené položky se řadí podle toho, kdy byly založeny. Jejich pořadí můžete ručně měnit

editace_polo_ek3.png

 

V seznamu Klientů můžete pomocí filtru Kategorie vyhledávat Klienty podle jednotlivých položek.

LV_klient_.png

 

Další informace týkající se číselníků a přidávání, editování položek najdete v nápovědě Stavy Obchodního případu.

Pokud chcete číselníky upravovat hromadně, přejděte do nápovědy Správa číselníků. Hromadnou úpravu číselníků může provádět pouze Aministrátor.

Používá technologie Zendesk