Pokud si v raynetu vytváříte Nabídky nebo Objednávky, můžete si je synchronizovat s Obchodním případem. Dojde tak k jejich provázání, díky kterému si tyto záznamy mezi sebou přenášejí data.
Pokud tedy např. u Nabídky, která je synchronizovaná s Obchodním případem, přidáte Produkty, změna se automaticky promítne i do Obchodního případu. Odpadá tak práce s dvojitým editováním Produktů. K Obchodnímu případu můžete mít synchronizovanou vždy jen jednu Nabídku nebo Objednávku.
Jak synchronizovat nabídku a objednávku s obchodním případem
Nejdříve si v Nastavení » Nastavení evidence » vyberte Obchodní případ.
V nastavení Obchodních případů pak zapněte Synchronizaci Nabídek/Objednávek.
Zde si zároveň můžete nastavit plnou nebo částečnou synchronizaci. Klikněte na Upravit nastavení.
V rámci částečné synchronizace si pak vybíráte z nabízených možností:
- Při vytváření Nabídky/Objednávky jednorázově přenést kalkulaci produktů z mateřského Obchodního případu.
- Při výhře Nabídky/Objednávky se vždy zeptat, zda uzavřít výhrou také Obchodní případ:
- pokud je produktová kalkulace na Nabídce/Objednávce rozdílná než kalkulace u obchodního případu,
- pokud je produktová kalkulace na Nabídce/Objednávce stejná jako kalkulace u Obchodního případu.
Po tomto nastavení je potřeba založit Nabídku nebo Objednávku. První možnost je založení Nabídky nebo Objednávky přímo z Obchodního případu pomocí tlačítka Přidat nabídku (Objednávku). My si synchronizaci ukážeme na Nabídce.
V dialogovém okně pro založení nové Nabídky zvolte možnost Synchronizovat Nabídku s Obchodním případem a Uložte.
Nabídku si můžete založit také v seznamu Nabídek. Klikněte na zelené plus, vyplňte název Nabídky, zvolte Obchodní případ a Uložte.
Na detailní kartě Nabídky pak uvidíte informaci o synchronizaci. Můžete zde synchronizaci také Zrušit.
Na kartě Obchodního případu najdete stejné informace o propojení s Nabídkou.
V případě, že potřebujete založit další Nabídku (např. se slevou pro zákazníka), pak je potřeba nejprve zrušit synchronizaci s původní Nabídkou. Poté vytvořte zlevněnou Nabídku a synchronizujte ji opět s Obchodním případem. Synchronizovaná Nabídka (nebo Objednávka) je na detailní kartě Obchodního případu vždy označena (viz. obrázek).
Pokud si budete vytvářet i Objednávku, systém se zeptá, zda chcete zaměnit synchronizaci Obchodního případu s Nabídkou za propojení s Objednávkou.
Přehled všech Nabídek a Objednávek s označením synchronizace najdete na kartě Obchodního případu.