Lead je označení pro potenciálního zákazníka/potenciálního zájemce o váš produkt/službu, u kterého zatím není jasné „co se z něj vyklube“ (z toho důvodu ikona vajíčka:) a není proto žádoucí ho evidovat v základním adresáři (databázi Klientů a Kontaktních osob) nebo jako Obchodní případ. Příkladem pro použití Leadu může být:
- Evidence zpráv přijatých přes webový formulář na vašich internetových stránkách
- Evidence studených kontaktů k oslovení
- Evidence vizitek (kontaktů) z konference/veletrhu
- Evidence poptávek, které je nutné prvotně kvalifikovat
- apod.
K Leadu si můžete evidovat všechny typy aktivit (plánovat Úkoly, Schůzky, evidovat E-maily aj.). Pokud chcete k Leadu přidat Obchodní případ, je nejprve nutné ho převést na Klienta nebo Kontaktní osobu. Jak na to najdete v nápovědě Převedení leadu.
Lead může kromě založení uživatelem vzniknout i automaticky, buď přeposláním e-mailu přes e-mailovou asistentku nebo při vyplnění a odeslání webového formuláře (v případě, že je vytvořena integrace mezi CRM a webovým formulářem).
Založení Leadu
Pro ruční založení záznamu klikněte na Adresář ► Leady ► Zelené plus ► Vyplňte potřebné údaje ► Uložte.
Hromadný import Leadů
Pokud máte připravenou databázi kontaktů, můžete ji hromadně importovat pomocí .xls importní šablony. Šablonu si stáhnete z Nastavení ► Import dat z XLSX (import může provést pouze administrátor).
Více informací k importu Leadů se dočtete zde.