Slovo Klient v raynetu označuje firmy, organizace nebo společnosti ve vašem Adresáři. U Klientů si můžete evidovat i Kontaktní osoby, tedy konkrétní osoby, se kterými jednáte.
Seznam Klientů najdete v Adresáři » Klienti.
Pro založení nového Klienta klikněte na zelené plus.
V dialogovém okně je potřeba vyplnit údaje o novém Klientovi. Jediným povinným údajem je Název, který se automaticky našeptá z rejstříku firem (po napsání min. tří znaků). Výběrem správného Klienta se automaticky doplní i adresa sídla a IČ. Pokud Klient není registrovaný v českém nebo slovenském rejstříku, je potřeba jej vepsat ručně. Záznam poté uložte.
Tip: K nově založenému Klientovi můžete jednoduše napojit Kontaktní osoby, se kterými jednáte. Kontaktní osobu obecně doporučujeme zakládat rovnou z detailní karty Klienta. Jak na to se dozvíte v tomto článku.
Klient jako fyzická osoba
Pokud obchodujete i s fyzickými osobami, můžete je také evidovat jako Klienty. Do kolonky Název napište jméno a příjmení a zatrhněte zatržítko Fyzická osoba. Takto zaevidované osoby se v seznamu filtrují podle příjmení. Našeptávání z rejstříku Vám bude fungovat i v tomto případě.