Na detailní kartě Obchodního případu v raynetu lze spouštět několik akcí. Jejich přehled si zobrazíte kliknutím na tři tečky. V tomto článku vysvětlíme, jak jednotlivé akce fungují.
Duplikovat
Volbou akce Duplikovat vytvoříte Obchodní případ se stejnými informacemi. To se může hodit třeba v případě, kdy tentýž nebo obdobný Obchodní případ řešíte ještě s dalším Klientem. Duplikovaný Obchodní případ můžete podle potřeby upravit.
Vytvořit sérii Obchodních případů
Máte-li Obchodní případ, který se vám pravidelně opakuje, typicky nějaký druh předplatného, využijte funkce Vytvořit sérii Obchodních případů.
Rozdělit
Funkci Rozdělit můžete využít v případě, kdy se rozhodnete fakturovat Obchodní případ po částech. Umožňuje jednoduše vytvořit nový Obchodní případ a přesunout do něj zvolené položky ze současného Obchodního případu.
Aby se funkce ve výčtu zobrazila, musí být splněny tyto podmínky:
- Obchodní případ je v neuzavřeném stavu,
- Obchodní případ obsahuje alespoň dva Produkty,
- uživatel má oprávnění Obchodní případ editovat,
- Obchodní případ není zneplatněný ani zamčený.
Akce Rozdělit je dostupná i na Obchodní nástěnce (po kliknutí pravým tlačítkem myši na kartu Obchodního případu).
Při samotném rozdělení se v okně zobrazují jen položky s kladným množstvím. Kliknutím se přesouvají položky z levé strany na pravou » do nového Obchodního případu. Po přesunutí položek zvolte Pokračovat.
Nový Obchodní případ je možné si přejmenovat. Vše potvrdíte kliknutím na Rozdělit obchodní případ.
Pokud máte k Obchodnímu případu synchronizovanou Objednávku nebo Nabídku, tak se položky upraví podle upraveného Obchodního případu.
Vytvořit projekt
Tímto tlačítkem vytvoříte z Obchodního případu Projekt, do kterého se automaticky zkopírují všechny informace uvedené v záznamu daného Obchodního případu. Projektem si můžete zastřešit Obchodní případy, které spolu souvisejí, např. v rámci celoročního projektu vzdělávání.
Vytvořit fakturu
Funkce Vytvořit fakturu bude dostupná jen v případě, že máte aktivní propojení s účetním nástrojem iDoklad. Více o integraci se systémem iDoklad se dočtete v tomto článku.
Export
Tlačítko Export slouží pro exportování Obchodního případu ve formátu PDF nebo XLSX do vašeho zařízení. Máte-li vytvořenou vlastní tiskovou sestavu, zobrazí se mezi variantami Exportu také.
Bezpečnost
Stisknutím tlačítka Bezpečnost se zobrazí okno se systémovými informacemi o Obchodním případu. Dozvíte se z něj, kdo a kdy jej vytvořil nebo upravil a jakou má platnost.
Záznamy vidí jen ti uživatelé, kteří jsou k tomu oprávněni. Každý záznam, k němuž máte přístup, můžete také zamknout a tak zabránit jeho editaci ostatními uživateli. Znovu jej odemknout pro další uživatele můžete buď vy nebo administrátor.
Aktualizovat záznam
Aktualizace Obchodního případu se může hodit, pokud jste na detailní kartě začali upravovat údaje a potřebujete se vrátit k původnímu stavu. Po kliknutí na tlačítko Aktualizovat záznam se Obchodní případ vrátí do podoby, ve které byl před editací.
Pokud se stane, že na Obchodním případu pracuje najednou vícero uživatelů, aktualizováním záznamu se zobrazí aktuální podoba záznamu i se změnami, které mezitím provedl a uložil jiný uživatel.
Zneplatnit
Stiskem volby Zneplatnit docílíte toho, že záznam daného Obchodního případu nebude v seznamu Klientů dále viditelný. V raynetu ale zůstane stále uložen.
Pokud budete chtít v seznamu Obchodních případů zobrazit i ty zneplatněné, stačí kliknout na tlačítko Zobrazit i neplatné, které se nachází v záhlaví nad seznamem. Neplatné záznamy se liší od ostatních tím, že jsou šedě podbarvené.
Platnost pak můžete kdykoliv obnovit proklikem Obchodního případu ze seznamu. Tím se dostanete na detailní kartu Obchodního případu, kde přejdete na tlačítko tři tečky » Obnovit platnost.
Smazat
Obchodní případ je možné Smazat, a tedy trvale odstranit, jen pokud má prázdnou Historii a není navázán na žádné další záznamy. Pokud chcete Obchodní případ odstranit, ale nechcete odmazávat veškeré vazby, využijte funkci Zneplatnění.
Podrobněji se smazání a zneplatnění věnujeme v tomto článku.