Pro každou zakázku, kterou řešíte, si v raynetu vytvoříte Obchodní případ. U Obchodních případů si pak nastavíte fáze, ve kterých se mohou nacházet (třeba začínáme, proběhlo jednání, šla nabídka nebo před uzavřením). Díky tomu máte přehled o všech rozjednaných zakázkách a jejich potenciálních výnosech. To vám pomůže při plánování výroby, cash flow nebo pro optimalizaci obchodní strategie.
Obchodní případ si snadno založíte v sekci Obchod » Obchodní případy » zelené plus.
V dialogovém okně vyplníte potřebné údaje a uložíte.
Obchodní případ je možné vytvořit také z detailní karty Klienta, Kontaktní osoby nebo jakékoliv Aktivity (je nutné, aby Aktivita byla navázána na Klienta).
Na detailní kartě vybraného záznamu kliknete na tlačítko zelené plus » Obchodní případ. V dialogovém okně již bude předvyplněna vazba na daný typ záznamu (pokud např. zakládáte Obchodní případ z Klienta, v okně bude vyplněn Klient).
Vytvořit současně i Obchodní případ je možné také při převádění Leadu na Klienta. Nejprve zvolte Převést lead na klienta a poté zatrhněte Vytvořit současně i Obchodní případ. Po vyplnění vše uložte.
Hromadné založení obchodních případů
Obchodní případy si můžete založit i hromadně a to ze seznamového pohledu Klientů nebo Kontaktních osob.
Stačí, když si v seznamu kontaktů vyberete pomocí zatržítek ty, ke kterým chcete Obchodní případy založit. Objeví se tlačítko +Vytvořit. Kliknutím na toto tlačítko se rozbalí roletka, kde je potřeba zvolit možnost Vytvořit Obchodní případ.
Je potřeba vyplnit dialogové okno a vše potvrdit.
Více informací o hromadném vytvoření Obchodních případů se dozvíte v tomto článku.
K Obchodním případům si můžete vytvořit také více verzí Nabídek a Objednávek, od prvního návrhu až po prodej.