V cenovém plánu ENTERPRISE má administrátor možnost zapnout uživatelům přihlášení do CRMka přes Google účet nebo Microsoft Entra ID.
Přihlášení přes Google
Tento typ přihlášení může administrátor zapnout všem uživatelům v Nastavení » SSO (Single Sign On). Zde použije posuvník pro zapnutí Přihlášení přes Google a vyplní e-mailovou Doménu. Administrátor může zapnout Vynucení přihlášení pouze pomocí SSO. To znamená, že by již uživatel neměl možnost se přihlásit pomocí přihlašovacích údajů, které si nastavil v raynetu, ale pouze pomocí svého Google účtu.
V případě, že administrátor zvolí Vynucení přihlášení pouze přes SSO, bude se přihlašovací stránka zobrazovat jako na obrázku níže.
Přihlášení přes Microsoft Entra ID
Přihlášení přes Microsoft Entra ID může taktéž zapnout administrátor v Nastavení » SSO » pomocí posuvníku. Dále je potřeba vyplnit Tenant ID, Client ID a Client Secret, které nalezne v Microsoft účtu. I zde je možnost zapnutí Vynuceného přihlášení pouze přes SSO.
Důležité: Aby přihlášení přes Google účet nebo Microsoft Entra ID fungovalo správně, musí mít uživatel v Uživatelském nastavení » Základní údaje » Primární e-mail vyplněnou správnou e-mailovou adresu.
Administrace v Microsoft Entra ID
Administrace běží na https://entra.microsoft.com/. Aplikace jsou vidět v Applications » App registrations » All applications.
Založení aplikace
Při zakládání aplikace cílíme na aplikace, které jsou single tenant, tzn. výhradně ve správě účtu Microsoft Entra.
Konfigurace aplikace
- Application (client) ID je v konfiguraci CRM vedeno jako CLIENT ID.
- Directory (tenant) ID je v konfiguraci CRM vedeno jako TENANT ID.
- Jeden z klíčů v Client Credentials je v CRM naveden jako CLIENT SECRET (viz snímek obrazovky níže).
- Redirect URI musí být nakonfigurována korektně pro prostředí, na kterém instance běží. V produkci to bude https://app.raynet.cz/oauth2/login/code/entra. V případě nutnosti je možné zadat i ostatní domény, kde instance beží (app.raynetcrm.sk, app.raynetcrm.com, eu.raynetcrm.com).
- Klíčů je možné vytvořit více. V konfiguraci CRM je vždy jeden.
- Klíč je možné zobrazit pouze po vytvoření, pak je dostupný jen k náhledu s hvězdičkami.
- Výchozí platnost klíče je 180 dní, maximální 730 dní (bude záviset na specifickém nastavení bezpečnosti v Entra účtu). Za správnou rotaci klíče a jeho aktualizaci v CRM je zodpovědný klient.