Akce udává, co se má stát v daném kroku. Akce může být např. vytvoření Úkolu nebo Schůzky, odeslání notifikace, převedení Leadu, rozeslání E-mailu nebo odeslání webhooku.
Výběr akcí
Jednotlivé akce se mohou měnit podle konkrétního typu záznamu.
U všech typů záznamů můžete přidat tyto akce:
- Vznik nového záznamu
- Editovat záznam
- Export systémové sestavy
- Export vlastní šablony
Akce specifické pro různé typy záznamů:
- Přidat nový právní titul u Klienta/Kontaktní osoby/Leadu
- Editovat adresu Klienta
- Načíst pole ze záznamů z adresáře a obchodu
- Přidat Produkt k Obchodnímu případu/Nabídce/Objednávce
Ostatní akce:
- Odeslat webhook
- Odeslat notifikaci
- Odeslat e-mailovou notifikaci
- Odeslat hromadný e-mail
Nastavení pole u akce
Hodnota
Akce dělá to, co si uživatel zvolí, narozdíl od podmínky, která porovnává hodnoty pro provedení dalšího kroku. U podmínky i u akce rozlišujeme absolutní a dynamickou hodnotu. V některých případech je možné do akce doplnit i konkrétní kontextový záznam (např. doplnění původního Leadu u akce vytvoření Klienta). V seznamu Výběr hodnot z předchozích kroků můžeme navíc vybírat i funkce.
Funkce může nabývat existující i prázdné hodnoty.
Na výběr jsou 3 funkce:
- Bezpečnostní úroveň (Vlastníka) - tuto funkci vybíráme pokud chceme, aby se nastavila u Vlastníka záznamu výchozí Bezpečnostní úroveň. Vlastník totiž může mít nastavenou jinou než Sdílenou Bezpečnostní úroveň při vytváření záznamu (např. Schůzky).
- Ze seznamu hodnot v poli Vlastník je navíc možné načíst proměnnou Vlastník z Leadu z předchozího kroku Vytvoření nového Leadu. Bezpečnostní úroveň nově vytvořeného Telefonátu bude zvolena dle nastavení výchozí úrovně Vlastníka (který je přebírán z předchozího kroku automatizace).
- Převzít název z produktu nebo Převzít cenu z produktu - je možné převzít název a cenu z vybraného Produktu.
Příklad: Pokud se k Obchodnímu případu přidá vybraný Produkt, tak se název i prodejní cena převezme z tohoto Produktu.
- Bude doplněno z kontextu nějakého záznamu - po vybrání nějakého záznamu se funkce automaticky doplní k těm polím, které jsou kontextově se záznamem provázané.
Příklad: Po vybrání Telefonátu se funkce automaticky doplní k polím, které jsou kontextem záznamu (Telefonátu), což může být Klient nebo Obchodní případ. U nového Telefonátu pak v panelu “Čeho se to týká” uvidíte i záznam Klienta a Obchodního případu.
Příklady automatizace u vybraných akcí
Příklad: Při změně stavu Objednávky se do přílohy uloží vyexportovaná Vlastní šablona a odešle se e-mailová notifikace vlastníkovi Objednávky.
- Vybereme spouštěč Změna stavu objednávky.
- Nastavíme podmínku změny stavu Objednávky z Předána na Akceptována.
- Následně vybereme u Objednávky akci Exportovat vlastní šablonu. Do pole Objednávka vložíme proměnnou, aby se nám předvyplnily hodnoty objednávky z 1. kroku.
- Na závěr přidáme akci na odeslání e-mailové notifikace.
- Nastavíme podmínky:
- Odesílatel i Příjemce bude Vlastník objednávky z 1. kroku. E-mail bude odeslán z naší adresy no-reply@raynet.cz
- Co má být obsahem e-mailu v poli pro Předmět. V našem případě to bude textový popis + Kód + název Předmětu Objednávky.
- Do Zprávy vložíme nějaký textový obsah a hodnoty, které se předvyplní, tedy kód a název předmětu objednávky a název výstupní šablony.
- Nakonec připojíme do Souboru výstupní šablonu, aby si ji vlastník mohl případně stáhnout.
Příklad: Při akceptaci nabídky se odešle webhook
Pokud dojde k akceptaci Nabídky, tak se odešle Webhook, ve kterém se zobrazí seznam námi sledovaných polí (atributů).
- Vybereme spouštěč Změněn stav nabídky.
- Nastavíme podmínky:
- Změna stavu z Příprava na Akceptována
- Změna konečné ceny, která původně byla nad 500 000 Kč na vyplněnou cenu v Kč
- Vytvoříme Webhook pro akci automatizace. Webhooky mohou vytvářet pouze administrátoři.
- V poli pro Webhook nakonec vybereme konkrétní Webhook, tedy akceptace nabídky. Dále pokračujte výběrem dat, které se mají odeslat. Do pole Klíč vložte název pole a do vedlejšího pole načtěte proměnnou.