Je možné si funkci automatizace vyzkoušet zdarma?
Ano, ve zkušební verzi raynetu nabízíme plán START, ve kterém je možné jednorázově a zdarma vyzkoušet 50 průběhů automatizací. Po přechodu na profi verzi CRM budete mít k dispozici v plánu START celkem 50 průběhů automatizací měsíčně. Ostatní plány s vyšším počtem průběhů jsou již zpoplatněné.
Jaké jsou cenové plány automatizací?
Ceník plánů najdete v Nastavení » Rozšíření » Automatizace » Upravit nastavení.
Za jeden průběh je počítáno každé jedno spuštění automatizace, ve kterém dojde k úspěšnému provedení alespoň jedné akce, např. vytvoření nového záznamu nebo odeslání notifikace, apod.
V případě, že se jedná např. o časovou podmínku (tedy čas, kdy se automatizace spustí) a systém najde více záznamů vyhovujících této podmínce, pak se odečte jeden průběh za každý z těchto záznamů. Odečíst se tak mohou najednou desítky až stovky průběhů při jednom spuštění automatizace.
Kde funkci Automatizace zapnu?
Automatizace je ve výchozím stavu zapnutá všem administrátorům CRM účtu.
Ostatním uživatelům CRM účtu může funkci zapnout administrátor v Nastavení » Rozšíření » Nastavení Automatizace. Jakmile je uživateli uděleno oprávnění k vytváření Automatizací, zobrazí se položka Automatizace v pravém horním rohu pod jeho jménem.
Jak vytvořím novou automatizaci?
Novou automatizaci si můžete vytvořit dvěma způsoby. Buď použijete některou z nabízených šablon a nebo si vytvoříte vlastní automatizaci. Více o tom, jak vytvořit vaši první automatizaci, najdete v našem návodu Práce s automatizací.
Jak automatizaci spustím?
Automatizaci je možné spustit dvěma způsoby:
- V editoru automatizace v pravém horním rohu přes tlačítko AUTOMATIZACE JE VYPNUTÁ/ZAPNUTÁ.
- V Přehledu automatizací na řádku dané automatizace.
Před spuštěním automatizace proveďte test sloužící k jednorázovému otestování průběhu automatizace. Po provedení testu zkontrolujte jeho výsledek. Podrobný návod týkající se Testování a spouštění automatizací najdete v článku Spuštění automatizace.
Je možné smazat vytvořenou automatizaci?
Automatizaci lze smazat a to i v případě, že je zapnutá. Zároveň se tím odstraní z Přehledu automatizací. Pokud je v Historii automatizací zaznamenán log odstraněné automatizace, uvidíte ho přeškrtnutý. Krok smazání je nevratný a automatizaci není možné obnovit.
Dozví se vlastník automatizace, že mu jiný uživatel upravil, vypnul nebo smazal jeho automatizaci?
Vlastník automatizace se o změnách ani smazání nedozví. Uživatelé, kteří mají přidělené práva vytvářet a upravovat automatizace mohou jakkoliv měnit automatizace jiných uživatelů. Součástí automatizací není historie změn.
Vlastník (uživatel) automatizace byl smazán z raynetu. Jak to ovlivní jeho zapnuté/vypnuté automatizace?
V poli Vlastník bude smazaný uživatel zobrazen jako zašedlý a přeškrtnutý. Automatizace bude dále aktivní a původního Vlastníka je možné zaměnit za aktivního uživatele.
Automatizace se nepodařilo dokončit, protože v nějakém kroku nastala chyba. Odečte se tento průběh z plánu?
V případě, že v automatizaci skončí všechny akce chybou, tento průběh se z plánu neodečítá. K odečtení za průběh dochází v případě, kdy se v rámci spuštěné automatizace provede alespoň jedna úspěšná akce.
Jak bude ovlivněno chování automatizace, pokud jsou její součástí deaktivované záznamy Nabídka/Projekt/Objednávka?
Toto si ukážeme na příkladu. Vytvořili jsme si např. automatizaci “Pokud je Obchodní případ ve stavu výhra, založí se nový Projekt.”. Tuto automatizaci máme zapnutou. V případě, že administrátor Projekty deaktivuje, skončí tato automatizace chybou, protože není možné Projekt vytvořit/editovat/smazat. Popis této chyby naleznete v Historií spuštění u průběhu automatizace. Dorazí vám také notifikace o neúspěšném provedení automatizace.
Kolik kroků může mít moje automatizace? Je stanoveno nějaké omezení?
U jedné automatizace je povoleno mít max. 20 kroků.