V rámci integrace s aplikací MailChimp můžete z raynetu exportovat Klienty, Kontaktní osoby a Leady. U přenášených kontaktů je potřeba mít správně uvedenou e-mailovou adresu, jinak se kontakty nepřenesou.
Export kontaktů
Před samotným exportem si vyfiltrujte a označte kontakty (v našem případě Kontaktní osoby), které chcete do aplikace MailChimo přenést. Kliknutím na tlačítko Exportovat se rozbalí menu, kde zvolíte Export do aplikace MailChimp. Tímto způsobem lze přenést až 200 kontaktů.
Pro export většího množství kontaktů do aplikace MailChimp je potřeba kliknout vpravo na tři tečky » Export do aplikace MailChimp.
Před samotným exportem kontaktů je třeba vytvořit v MailChimpu v sekci Audience Groups a Group names.
V CRM pak vyberte Lists, Groups a Group names (zvolte, jestli se Group names vytvoří podle štítků, které používáte v CRM nebo je vytvoříte ručně a zobrazí se pouze v MailChimpu). Pod tímto zařazením pak kontakty v MailChimpu najdete. Vše potvrďte tlačítkem Provést export.
Po provedení exportu se zobrazí závěrečná rekapitulace. Díky ní uvidíte, kolik kontaktů se nově přeneslo.
V rámci jednoho exportu můžete přenést až 2 500 kontaktů. Při samotném exportu probíhá kontrola duplicit na základě e-mailové adresy zařazené v konkrétním Listu v MailChimpu. Existující kontakty se pouze zaktualizují. Kontakty, které v Mailchimpu evidujete jako unsubscribed (tedy odhlášené z odběru), se pouze zaktualizují, ale zůstanou i nadále zařazeny mezi odhlášenými.
Z raynetu se do Mailchimpu přenáší:
- jméno,
- příjmení,
- e-mail1,
- Group names.
Odeslání kampaně
Do raynetu se propisují pouze kampaně typu regular. Automatické e-maily a kampaně typu plaintext se do raynetu nedostanou. Jak vytvořit první kampaň v MailChimpu se dozvíte v tomto článku.
Odeslání kampaně může trvat i několik minut, proto doporučujeme počkat alespoň 30 minut a pokud v CRM nevznikne nový hromadný e-mail, ozvěte se naší Podpoře.
Detaily kampaně (prokliky, odhlášení apod.) se mohou do detailu hromadného e-mailu přenést za jeden až dva dny. Pokud s těmito daty potřebujete pracovat okamžitě, najdete je přímo v aplikaci MailChimp.
Vymazání kontaktů z MailChimpu
Pokud kontakty v MailChimpu smažete, pak je nebude možné do této aplikace znovu exportovat. CRM nedostane z MailChimpu informaci, za jakým účelem byly kontakty odstraněny. Při opětovném pokusu o export se sice zobrazí okno, že byl export proveden, ale kontakty se do MailChimpu nepřenesou.
Tip: V případě, že si nejste jistí, zda chcete označené kontakty trvale smazat (např. je v budoucnu budete chtít zase použít), zvolte raději volbu Archive. Označené kontakty neuvidíte, ale v historii zůstanou zachována jejich data z kampaní. Výhodou je, že takto odstraněné kontakty můžete opět vyexportovat z raynetu do MailChimpu.