Do MailChimpu můžete přenášet kontakty ze CRM Adresáře (Klienty, Kontaktní osoby nebo Leady). Vyberte si, z kterého seznamového pohledu chcete kontakty vyexportovat, např. z Kontaktních osob.
Při exportu kontaktů, které už v Mailchimpu evidujete jako unsubscribed (tedy odhlášené z odběru), se pouze zaktualizují údaje, ale kontakt zůstane i nadále zařazen mezi odhlášenými.
Rozklikněte Adresář > Kontaktní osoby. Zvolte tlačítko Exportovat a vyberte variantu Export do aplikace MailChimp.
Při exportu kontaktů je třeba vybrat Lists, Groups (vytvořte je přímo v MailChimpu ještě před samotným exportem dat z CRM) a Group names (vyberte, jestli se Group names vytvoří podle štítků, které používáte v CRM nebo je vytvoříte ručně a zobrazí se pouze v MailChimpu). Pod tímto zařazením pak kontakty v MailChimpu najdete. Vše potvrďte tlačítkem Provést export.
Kontakty se budou několik sekund přenášet.
Po exportu se zobrazí závěrečná rekapitulace. Díky ní uvidíte, kolik kontaktů se nově přeneslo.
- V rámci jednoho exportu můžete vždy přenášet až 2 500 kontaktů.
- Z RAYNETu se do Mailchimpu přenáší tyto políčka: jméno, příjmení, e-mail, Group names
- Při exportu probíhá kontrola na duplicity na základě e-mailové adresy zařazené v konkrétním Listu v MailChimpu, pokud už kontakt existuje, tak se jen případně aktualizuje.
Po odeslání kampaně může trvat i několik minut, než se kampaň objeví v raynetu. Doporučujeme počkat alespoň 30 min a pokud v CRM nevznikne nový hromadný e-mail, ozvěte se nám :) Informace o kampani a seznam obeslaných e-mailových adres se mohou do detailu hromadného e-mailu přenést za den až dva dny. Není chybou, pokud tyto informace v detailu hromadného e-mailu hned nenajdete. Pokud s těmito daty potřebujete pracovat okamžitě, najdete je přímo v MailChimpu. Také mějte na paměti, že do raynetu se propisují pouze kampaně typu regular. Automatické e-maily a odesílky typu plaintext se do raynetu nedostanou.
Vymazání kontaktů z MailChimpu
Pokud si z MailChimpu kontakty odstraníte, už je nebudete moci z CRM znovu exportovat do MailChimpu. Data budou totiž v MailChimpu trvale smazána. CRM nedostane z MailChimpu informaci, za jakým účelem byly kontakty odstraněny. Při opětovném pokusu o export se sice zobrazí okno, že byl export proveden, ale kontakty se do MailChimpu nepřenesou.
V případě, že si nejste jistí, zda chcete označené kontakty trvale smazat (např. je v budoucnu budete chtít zase použít), zvolte raději volbu Archive. Označené kontakty se smažou, ale zachovají se v historii jejich data z kampaní. Výhodou je, že takto smazané kontakty můžete opět vyexportovat z RAYNETu do MailChimpu.