SmartEmailing je český marketingová aplikace, která umožňuje posílat hromadné kampaně (e-mailem i přes sms), dotazníky nebo webové formuláře. Prvních 14 dní navíc můžete tento nástroj testovat zdarma.
Co umí integrace se SmartEmailingem
Díky propojení s raynetem budete mít o odeslaných kampaních i detailech přehled v obou aplikacích. V raynetu se odeslaná kampaň (mimo Smart kampaně) založí v sekci Hromadné e-maily a zároveň přenese do historie každého adresáta. Stačí z raynetu vyexportovat kontakty, kterým chcete e-mail odeslat, ve SmartEmailingu vytvořit obsah e-mailu a vše odeslat. Integraci může aktivovat pouze administrátor CRM účtu.
Zapnutí integrace ve SmartEmailingu
Ze všeho nejdříve si založte ve SmartEmailingu účet. Registraci provedete na přímo jejich webu.
Po přihlášení do aplikace klikněte v levém menu na MŮJ ÚČET » API klíče.
Pokračujte tlačítkem + Vytvořit API klíč.
Jako Název aplikace můžete zadat např. RAYNET CRM, poté Uložte.
Vygenerovaný klíč si zkopírujte. O něco později jej vložíte do raynetu.
Zapnutí integrace v raynetu
Nyní se přihlašte do raynetu a klikněte na tlačítko Nastavení, které najdete pod svým jménem.
Zvolte Rozšíření » Aktivovat SmartEmailing.
V dialogovém okně klikněte na tlačítko Aktivovat.
Pole Username slouží pro vyplnění e-mailové adresy, pod kterou máte zaregistrovaný účet ve SmartEmailingu. Do pole API klíč vložte zkopírovaný kód. Můžete si určit také, jestli se mají Hromadné e-maily zobrazit jako aktivita v historii adresátů.
Integraci aktivujte tlačítkem Zapnout integraci.
Do hlavního menu pod Aktivity přibude nová položka Hromadné emaily. Pod touto sekcí nyní najdete všechny odeslané kampaně včetně seznamu kontaktů, na které e-mail odešel a také jak na něj příjemce zareagoval.
Detailní karta Hromadného e-mailu pak v raynetu vypadá například takto:
Export kontaktů z raynetu do SmartEmailingu
Abyste mohli rozeslat hromadný e-mail svým kontaktům z raynetu, je potřeba kontakty do SmartEmailingu nejprve přenést. Začněte tedy tím, že v raynetu provedete export vybraných kontaktů ze seznamového listu (Klientů, Kontaktních osob nebo Leadů).
Důležité: Nezapomeňte si ještě před tím ve SmartEmailingu přidat adresu odesílatele (jinak export z raynetu nebude fungovat). Tuto možnost najdete v Nastavení rozesílky » Správa odesílacích adres.
Vybrané kontakty si v seznamu vyfiltrujte, popřípadě označte. Po označení se zobrazí tlačítko Exportovat » Export do aplikace SmartEmailing. Označit se podaří nanejvýš 200 kontaktů.
Export do aplikace SmartEmailing najdete také pod tlačítkem tři tečky hned vedle Filtrování. V tomto případě je možné na jeden export přenést až 2500 kontaktů.
Podrobnější informace k celému postupu exportu a přenosu dat se dozvíte v tomto článku.
Odhlášení kontaktu z odběru
Pokud zákazník odhlásí odběr newsletteru ze svého e-mailu, ve SmartEmailingu se zařadí na tzv. Blacklist (seznam Odhlášených kontaktů). Nově se tato informace přenese také do raynetu (za předpokladu, že na obou stranách je e-mailová adresa totožná). Na detailní kartě kontaktu (Leadu, Kontaktní osoby nebo Klienta) se označí Neposílat kampaně.
Důležité: Pole Neposílat kampaně se na kontaktech zobrazí jen v případě, že je integrace se SmartEmailigem aktivní. Odhlásit odběr je možné také přímo v raynetu ručním označením pole a následným exportem kontaktů. Pokud je daný Lead, Kontaktní osoba nebo Klient z odběru odhlášen, zařadí se na Blacklist ve SmartEmailingu.
Informaci o odebírání kampaní si můžete zobrazit mezi sloupci v seznamovém pohledu Leadů, Kontaktních osob a Klientů. Případnou úpravu pole lze provést pomocí Hromadné změny.
Pole také přenášíme v rámci Exportu do aplikace SmartEmailing, který najdete rovněž v seznamu kontaktů (Leadů, Kontaktních osob a Klientů) pod tlačítkem tři tečky.
Kontakty, které mají odběr zrušený, si v seznamu snadno vyfiltruje pomocí Pokročilého filtru.